Stylový Grand C4 Picasso
Citroën představuje rodinný model Grand C4 Picasso, který se díky nové platformě EMP2 naprosto odlišuje od 5místné verze. Nabízí třetí řadu sklopitelných sedadel, nejprostornější místa ve 2 a 3. řadě sedadel v segmentu a díky vylepšeným dveřím lepší přístup ke třetí řadě sedadel.
Novinka se může chlubit specifickým designem. Předek vozu je sice upraven, přední převis zkrácen o 11,6 cm, snížil se motorový blok a podlaha a rozšířil se rozchod (+82 mm vepředu, +31 mm vzadu), ale navenek nic nového. Boční pohled je zcela rozlišitelný díky dlouhým střešním obloukům a velkým prosklením. Zato zadní část je zcela nová. Zadní světla tvořená LED diodami vytvářejí výrazný 3D efekt.
Nová platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) umožnila o 11 cm zvětšit rozvor, který je nyní největší v této kategorii (284 cm) při zachování délky předchozí generace vozu (459 cm). Tím se podařilo zvětšit objem zavazadlového prostoru o 69 l na 645 l (VDA) a také zabudovat třetí řadu sklopitelných sedadel, díky níž lze převážet až 7 pasažérů. Přední sedadla disponují masážní funkcí a cestující ve druhé řadě, kromě toho, že má každý samostatné křeslo s nastavitelným sedákem a sklonem opěradla, mohou využívat multimediální paket „plug & play“.
Technologie pro bezpečnost
Nové C4 Picasso díky inovativním technologiím předjímá rizika a poskytuje pomoc pro bezpečnější řízení.
Díky čtyřem kamerám rozmístěným kolem vozu má řidič na výběr pohled na vůz z ptačí perspektivy, zadní pohled nebo přední panoramatický výhled. Parkovací asistent pomůže automaticky zaparkovat jak do řady, tak i podélně. Radar v předním nárazníku upozorní na každé zpomalení vozidla vepředu a udržuje stálý odstup od něj a také varuje před možným rizikem kolize. Ultrazvukový systém zas informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu.
Lídr segmentu ve spotřebě a emisí CO2
Grand C4 Picasso byl odlehčen o více než 100 kg oproti předchozí generaci. To se podařilo díky nové platformě EMP2 používající u některých dílů hliník, vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály. Přispěla také optimalizace vnějších rozměrů. Vzhledem ke snížené hmotnosti, aerodynamickému zpracování (SCx 0,70) a optimalizované řadě motorů došlo k výraznému snížení emisí a spotřeby.
Základní motor 1,6 e-HDi 115 vykazuje emise 104 gramů CO2 s novou generací převodovek ETG6 (105 g CO2 s manuální převodovkou) a spotřebu v kombinovaném režimu 4 l /100 km.
Motor e-HDi 90 Airdream s 6stupňovou převodovkou ETG6, vykazuje pouhých 98 g CO2/km a spotřebu v kombinovaném režimu 3,8 l/100 km, což je v této kategorii rekord.
Navíc bude Grand C4 Picasso první model ve značce s motorem BlueHDi, který splňuje normu Euro 6. Dvoulitrový BlueHDi o výkonu 150 k vykazuje rekordní emise 110 g CO2/km (117 g CO2/km u automatické převodovky). Zahrnuje i modul SCR (selective catalytic reduction), jedinou technologii schopnou výrazně snižovat emise oxidů dusíku (NOx) (- 90 %) a současně snižovat i emise CO2.
Šestistupňovou manuální převodovku, která je k dispozici u všech naftových motorů, doplňuje nová 6stupňová pilotovaná převodovka ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) pro motory 1,6 e-HDi 90 a 1,6 e-HDi 115. /kos/