asseco Aimtec murr

Siemens chce spolupracovat na modernizaci pražského metra

Nejmodernější vlaky na všech trasách a plně automatizované metro bez řidiče na lince D? To může být budoucnost pražského metra. Své zkušenosti z realizovaných projektů v oblasti povrchových a podpovrchových kolejových systémů chce Siemens nabídnout i pro budoucí modernizaci a rozvoj pražského metra.   

 

V příštích letech bude muset vozový park pražského metra projít postupnou obměnou kvůli končící životnosti nyní provozovaných rekonstruovaných vlaků. To se týká hlavně vozů na linkách A a B, kde má Siemens zájem podílet se na dodávkách nových vlaků. Na lince C již moderní vlaky firmy Siemens jezdí. Pro plánovanou linku D, která povede z Náměstí Míru v centru Prahy do Písnice na jižním okraji metropole, je firma připravena nabídnout komplexní řešení na míru.

Nové metro může jezdit i bez řidiče
„Jsme schopni Praze dodat moderní a provozně velmi úsporné soupravy včetně zabezpečovacího systému pro jízdu vlaků i napájení. Na trase D by mohly jezdit plně automatizované průchozí soupravy bez strojvedoucího tak, jak je to již běžné v mnoha evropských městech. S pražským metrem máme bohaté zkušenosti, protože jsme pro něj dodali zabezpečovací zařízení, vybavili trasu C moderními vlaky a staráme se i o jejich údržbu. Pro Prahu by tak rozšíření této spolupráce nebylo krokem do neznáma,“ řekl Jan Maj, ředitel divize Mobility.
Koncern Siemens je pro pražské metro díky svému širokému produktovému záběru zajímavým partnerem i v dalších oblastech. Vedle vozů metra, zabezpečovacího a napájecího systému, může působit i jako dodavatel osvětlení, vzduchotechniky či protipožárního systému.
 

Více v čísle TM 3
 

 

 
Publikováno: 26. 3. 2011 | Počet zobrazení: 4673 článek mě zaujal 975
Zaujal Vás tento článek?
Ano