asseco Aimtec murr

Nový Ford Transit: spojení nejlepších provozních nákladů a přepravních vlastností

V polovině února, kdy předpověď počasí v Praze na letišti ukazovala 9 °C, bylo v Barceloně, kam bylo pozváno několik novinářů z Česka na představení nové generace Transitu, 19 °C. Ne, že by to mělo vliv na jízdní a provozní vlastnosti nového Fordu Transit, ale prohánět se v sluncem zalité Barceloně s užitkovým vozem, ve kterém si připadáte jako v osobáku, má také své kouzlo.

 

Legendární užitkový model s názvem Transit, jehož jméno se stalo synonymem pro skříňové dodávky, se prodává už od roku 1965. Koncem loňského roku bylo vyrobeno celkem 7 mil. těchto vozů. Automobilka si dala za cíl, že během 24 měsíců obnoví evropskou nabídku užitkových modelů a začala modelem Transit Custom, jenž získal titul Mezinárodní dodávka roku 2013, poté následoval Transit Connect, rovněž ověnčený titulem Mezinárodní dodávka roku 2014. Letošní novinka bude k dispozici na českém trhu v březnu letošního roku. Do prodeje se dostanou nejprve verze Van, podvozek s jednokabinou a Bus M2 pro 14 - 18 osob. Na podzim pak budou následovat verze Double Cab-in-Van (DCiV), Kombi a Kombi Van, stejně jako Transit podvozek s dvojkabinou. Verze podvozek budou od podzimu k dispozici i v provedení „SuperJumbo“ pro 5metrové nástavby.
Nový Transit, který vychází z moderní platformy automobilky, nastavuje nová měřítka ve své kategorii. Přichází s menšími provozními náklady, přitom toho uveze daleko více. Jak je u Transitu zvykem, nabízí širokou škálu variant pro možnost individualizace, přibyly nové technologie a jak jsme se mohli přesvědčit na velmi pěkně provedených řezech karoserie, je opět zabezpečena vyhlášená odolnost Transitu.
Pohon zajišťuje moderní a úsporný motor 2,2 Duratorq TDCi, jehož točivý moment přenáší na kola 6stupňová přímo řazená převodovka. Na výběr jsou varianty nabízející výkon 74, 92 a 114 kW a také pohon předních, zadních nebo všech čtyř kol.

Cestovní komfort
V kabině, která je prostornější na šířku i výšku, jsou ovládací prvky identické s menším modelem Custom. Komfortní posed za volantem poskytuje lepší výhled a celý interiér vytváří dojem osobního vozu. Výhodou je zásuvka 230 V umístěná mezi předními sedadly pod ruční brzdou. Jak jsme u Transitu zvyklí, oplývá množstvím odkládacích ploch a přihrádek, včetně dělené police nad čelním oknem či velké schránka pod dvousedadlem spolujezdců.
Podvozek je komfortně naladěný, zlepšilo se odpružení, takže jízda je jistější jak ve městě, tak v dálničním provozu. Zlepšilo se také odhlučnění v kabině řidiče.

Nová všestrannost
Nákladový prostor modelu Van se zvětšil o 11 % a nabízí několik inovativních řešení pro snadnější upevnění nákladu a manipulaci s ním. Zvětšily se dveřní otvory, boční dveře mají otvor 1300 mm, což je nejširší rozměr v dané třídě. Díky tomu se zjednodušila manipulace nákladu s vysokozdvižným vozíkem. Tranzit je k dispozici ve třech délkách karoserie, dvou výškách střechy a několika nosnostech. Celková hmotnost největších verzí dosahuje až 4,7 t.
Objem nákladového prostoru např. u nejkratší verze L2 se standardní střechou je 10 m3, převeze čtyři europalety, a vejdou se do ní předměty o délce až 3 m. Největší Jumbo Van odveze až 15,1 m3 nákladu, respektive 5 europalet. Oka pro upevnění nákladu jsou umístěna na bočnicích a nepřekážejí nákladu na podlaze. Pro lepší údržbu je podlaha pokryta omývatelnou krytinou až do 10 cm výšky na bočnicích.

Moderní technologie
Unikátní technologií v této třídě je automatické tísňové volání, které v případě dopravní nehody zprostředkuje spojení s dispečinkem záchranného systému. Další technologie, kterými bude Transit disponovat, je např. adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, monitorování tlaku v pneumatikách, statická odbočovací světla nebo zadní parkovací kamera s asistentem pro připojení přívěsu.
Ve výbavě je také nejmodernější elektronický stabilizační systém ESP s inovativními funkcemi, jako např. regulace průjezdu zatáčkou Curve Control, který zpomalí vůz při příliš rychlém najetí do zatáčky pomocí aktivace brzd všech kol s různým brzdným účinkem za zhruba 1 s až na 16 km.h-1, nebo funkce ochrany proti převrácení, adaptace na změnu zatížení, stabilizace přívěsu nebo asistent pro rozjezd ve svahu.
V nabídce bude i nejúspornější model Transit ECOnetic s nejnižšími emisemi CO2 ve své kategorii – od 169 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 6,4 l/100 km splňující emisní normu Euro 5. Pohánět jej bude speciálně naladěný motor 2,2 Duratorq TDCi o výkonu 92 kW se systémem Start-Stop a inovativní funkcí regulace zrychlení. K dispozici bude s celkovou hmotností 3,1 a 3,5 t při objemu nákladového prostoru 10 m3.
 

 
Publikováno: 14. 4. 2014 | Počet zobrazení: 2994 článek mě zaujal 724
Zaujal Vás tento článek?
Ano