rossleor asseco murr

Rodina vysokozdvižných vozíků RX se rozrůstá o nosnosti 6 - 8 t

Díky zpřísněným emisním normám pro dieselové vysokozdvižné vozíky a rozvíjejícímu se trendu e-mobility se zvyšuje poptávka po elektrických vysokozdvižných vozících i ve vyšších třídách nosnosti. 

 

K rostoucí poptávce po těchto elektrických vozících přispívá průmysl s velkým podílem exportu, např. ve strojírenství či stavebnictví, jelikož s většími přídavnými zařízeními lze přepravovat větší hmotnosti, což zkracuje čas překládky.
Intralogistická společnost Still zareagovala na tuto potřebu a zvýšila výkonnost u modelové řady elektrických vysokozdvižných vozíků RX 60. Nové vozíky RX 60 zvednou až 8 t, přitom se snadno ovládají a jsou extrémně obratné. Hlavním argumentem pro tyto velké modely jsou výrazně nižší provozní náklady, které jsou ve srovnání s dieselovými nebo plynovými sourozenci této třídy podstatně nižší.

Výkonný a kompaktní
Elektrické vysokozdvižné vozíky RX 60 jsou v nabídce se základními nosnostmi 6, 7 a 8 t. Vozík RX 60-80 dokonce se vzdáleností těžiště břemene 900 mm a s poloměrem otáčení 3 m, díky němuž  dokáže pracovat i v uličkách se šířkou pod 5 m. Jde o jeden z nejkompaktnějších vysokozdvižných vozíků ve své třídě. Bezúdržbový a zapouzdřený pohon včetně lamelových brzd z něj činí ideální stroj pro kombinované nasazení uvnitř budov i venku. Vozík disponuje výkonným a energeticky efektivním dvoumotorovým pohonem předních kol (2 x 10,5 kW) s rekuperací energie při brzdění. Má dobré zrychlení a může dosáhnout maximální rychlosti 17 km.h-1, což je nejvyšší hodnota v této třídě. Sériově je RX 60-60/80 vybaven pěti různými programy jízdy a režimem úspory energie Blue-Q, který dokáže ušetřit až 10 % energie bez negativního vlivu na výkonnost. Na přání může být dodán s jednopedálovým nebo dvoupedálovým ovládáním pojezdu a brzdění. U obou možností brzdí vozík elektricky a zcela bez opotřebení, jakmile se uvolní plynový pedál.
Se dvěma zdvihovými motory s výkonem 21 kW dosahují nové vozíky při využití výjimečně precizní pracovní hydrauliky rychlosti zdvihu až 0,48 m/s, čímž zajišťují vysoké pracovní výkony při nízké spotřebě. Na přání zvolené teleskopické zvedací zařízení nebo zvedací zařízení triplex nabízí vysokou tuhost bez kroucení stožáru a dosahuje výšek zdvihu až 8740 mm (RX 60-60). Velmi jemné řízení pojezdu a zdvihu umožňuje efektivní a bezpečnou práci ve vysokých úrovních regálu. Výkonnou baterii s kapacitou 1240 Ah, umístěnou na boku vozíku, lze jednoduše vyměnit bez nutnosti použití jeřábu. Tím je docíleno celodenní vícesměnné používání vozíku.

Ergonomický...
Díky jednotné koncepci ovládání všech vozíků řady RX se řidiči vozíků nižších tříd nemusí přeškolovat. Vozík je k dostání s veškerou výbavou, která je k dispozici u nižších nosnostních tříd – např. ovládání minipákami, dotykovým ovládáním nebo joystickem. Pro lepší orientaci a dobrý přehled je asymetricky koncipovaná kabina řidiče na rámu posunuta doleva a řidič má díky vyvýšenému sedadlu volný výhled vlevo kolem zvedacího zařízení i přes břemeno dopředu.

...a transparentní
Systém FleetManager 4.x (dodávaný na přání) zajišťuje bezpečnost a transparentnost. Jednotlivě definovatelná přístupová oprávnění umožňují specifickou konfiguraci jízdních profilů. Vedoucím vozového parku umožňuje vyvolat si individuální hlášení a získat snadný přehled a optimální využívání flotily vozíků. Lze tak vyhodnocovat jednotlivé detaily o vozíku, i vytvářet zprávy o kompletní flotile. Integrované rozpoznávání nárazu u systému navíc přispívá k omezení násilných poškození a zajišťuje bezpečnou práci.
Díky vysoké výkonnosti s precizní hydraulikou, promyšlené ergonomii a možnostem individuálního vybavení je RX 60-60/80 ideálním všestranným vozíkem pro přepravu těžkých břemen i ve vlhkém a prašném prostředí.

Still představil vozíky nominované na IFOY Award

Na veletrhu LogiMAT koncem února představila společnost Still nové inovativní a inteligentní vozíky a systémová řešení pro intralogistiku. Šlo o nový vysokozdvižný vozík s protizávažím RX 70-50 s dieselelektrickým pohonem a nosností 5 t, vozík pro vertikální vychystávání EK-X a přepravní systém iGo pracující bez řidiče.

Novinky se probojovaly do závěrečného kola soutěže IFOY (International Forklift Truck of the Year) a v polovině března se podrobily testům a hodnocením nezávislé poroty. Při testech se hodnotí praktické nasazení vysokozdvižných vozíků, hospodárnost a energetická efektivita, výdrž, bezpečnost, ergonomie a design. Vyhlašovatelem a iniciátorem soutěže je Oborový svaz manipulační techniky a logistických systémů, který je členem Svazu německého strojírenství a staveb zařízení (VDMA). Mezinárodní porota IFOY se skládá ze 17 odborných novinářů ze 13 evropských zemí. Poprvé navíc experti Fraunhoferova institutu pro materiálové toky a logistiku (IML) hodnotili inovační hodnotu vozíků a řešení v porovnáním s přímými konkurenty na trhu. Vítězové budou oznámeni u příležitosti zahájení veletrhu CeMAT, který startuje 19. května v Hannoveru.
 

 
Publikováno: 12. 5. 2014 | Počet zobrazení: 2355 článek mě zaujal 562
Zaujal Vás tento článek?
Ano