Vozíky pro použití v náročných podmínkách
Jedna z největších mezinárodních akcí pro intralogistiku, veletrh CeMAT v Hannoveru, je ještě dost daleko před námi (19. - 23. 5. 2014), ale firmy již nyní prezentují své novinky, které oficiálně představí v květnu na veletrhu.
Jako například hamburská společnost Jungheinrich, která se chystá do Hannoveru s kompletní řadou nové generace čelních vysokozdvižných vozíků poháněných spalovacím motorem. Jde o dvě nové řady vozíků s hydrodynamickým pohonem typu DFG/TFG 316-320 a DFG/TFG 425-435. Vozíky můžou manipulovat s břemeny až do hmotnosti 3500 kg a dosahovat výšky zdvihu až 7,5 m.
Všechny robustné vozíky jsou vybaveny vznětovým motorem Kubota, jenž zajišťuje vysoký točivý moment při nízkých otáčkách. Koncipovány jsou pro použití v extrémně náročných podmínkách různých klimatických zón. Inovace se proto zaměřila na rám podvozku, sloup a řízené nápravy. Jak sdělil Marek Scheithauer, vedoucí produktového managementu spalovacích vozíků Jungheinrich, „protizávaží nových vozíků je integrovanou součástí nosného rámu podvozku a řízená náprava je integrovaná do protizávaží. Těžiště je tak optimálně umístěno mezi nápravami. Díky tomu získali vozíky dobrou stabilitu a nepotřebují další elektronické stabilizátory".
Hnací náprava v nových měničích je vybavena mokrou lamelovou brzdou, která nepotřebuje, v porovnání s běžným brzdovým bubnem, díky zapouzdřené konstrukci téměř žádné náklady na servis. Vysoce výkonný chladicí systém vozíků je i při velmi vysokých okolních teplotách plně zatížitelný. Nové měniče jsou tak optimálně vybaveny pro použití při extrémně vysokých teplotách a navíc chráněny proti prachu a jiným negativním okolním vlivům.