asseco Aimtec murr

Laserové světlomety již do sériové výroby

Vstupem světelných zdrojů LED na automobilový trh se začaly nabízet nové možnosti vizuálního odlišení vozidel prostřednictvím individuální podoby světlometů. Laserová technologie ale posouvá tento trend rozpoznatelnosti značky ještě dál. 

 

Jde o další etapu v automobilovém osvětlení. Díky vysoké svítivosti laserových světlometů, jež výrazně převyšuje všechny ostatní v současnosti dostupné zdroje světla, lze přední světlomety konstruovat menších rozměrů než doposud. Dálková světla z laserového modulu zároveň zajišťují největší možný dosah a řidiči tak přinášejí větší viditelnost za šera i za tmy.
Mezi prvními, kdo zabudoval do běžného sériového modelu laserové světlomety, byla mnichovská automobilka BMW za vývojové podpory společnosti Osram. Nový model BMW i8 bude prvním sériově vyráběným vozem na světě s laserovými světlomety. Ty se považují za další vývojový krok v automobilovém osvětlení a vedle svých funkčních výhod nabízejí také nové konstrukční možnosti. Laserový modul v BMW i8 osvětluje silnici výrazně dále než dříve známá řešení. Nový model by měl být uveden do provozu ve druhé polovině letošního roku.
Osram při vývoji laserových zdrojů světla využil letité zkušenosti v oblasti polovodičových technologií a nyní prostřednictvím své divize Osram Opto Semiconductors vyrábí tyto laserové moduly. K tomu, aby dálková světla z laserových modulů byla tak běžná jako světla halogenová nebo xenonová, však ještě zbývá dlouhá cesta.
 

 
Publikováno: 12. 5. 2014 | Počet zobrazení: 2826 článek mě zaujal 619
Zaujal Vás tento článek?
Ano