asseco Aimtec murr

Ohňostroj inovací firmy Jungheinrich na veletrhu CeMAT

Četné inovace a vývoj v oblasti vnitropodnikové logistiky, prezentované širokým výrobním programem v oblasti logistických systémů, vysokozdvižných vozíků a služeb spojených s vnitropodnikovým tokem materiálu připravuje společnost Jungheinrich na blížící logistickou přehlídku  CeMAT 2014.  

 

Do své expozice firma přiveze kompletně nově navrženou generaci vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem. Jde o vozíky s hydrodynamickým pohonem typu DFG/TFG 316/320 a DFG/TFG 425/435. Jejich využití je univerzální, transportují břemena o hmotnosti až 3500 kg do výšky 7,50 m a dosahují ve své třídě nadprůměrného překládacího výkonu při nízké spotřebě energie.
Robustní vozíky jsou vybaveny součástmi s mimořádně dlouhou životností, což umožňuje i extrémně dlouhé použití v nejrůznějších klimatických zónách. Základní prvky nových pohonových měničů, k nimž patří mj. sloup, rám a řízená náprava, jsou výsledkem vlastního vývoje. Na veletrhu firma představí i zcela nový kompaktní sloup, který umožní řidiči výrazně lepší výhled z vozíků s protizávažím - zorné pole řidiče bylo rozšířeno až o 85 %.
Ofenzívu ve vývoji a inovacích zahájil Jungheinrich již na veletrhu CeMAT 2011 prezentací konstrukční řady 2 (ETV/ETM 214-216). Loni byla uvedena nová konstrukční řada 3 (ETV 318), a oficiální prezentace vozíků typu ETV/ETM 320-325 proběhne na letošním veletrhu.
V závodech Jungheinrich v Lüneburgu byla letos zahájena sériová výroba dvou typů přívěsů - GTP a GTE. Firma tak bude prezentovat poprvé kompletní systém tahačů, jejíchž součástí jsou kromě zmíněných typů i nové tahače řady 5 s tažnou silou až 9 t. „Použití tahačů umožňuje zpracování několika přepravních úkolů současně, zefektivňuje výrobní procesy a zaručuje tak vysokou spolehlivost zásobování při velmi dobrém využití zdrojů“, říká Oliver Rosenthal, manažer výroby tahačů Jungheinrich.
Přívěsy typu GTP slouží k přepravě břemen do hmotnosti až 1600 kg. Jsou vybaveny volnými portálovými oblouky bez překážejících vzpěr, což umožňuje řidiči tahače velmi dobrý přehled o všech přívěsech v jeho jízdní soupravě. Nakládka a vykládka přívěsů s výškou portálu 2000 mm je snadná a ergonomická. Konstrukce vozíku GTP dovoluje oboustrannou nakládku a vykládku každého vozíku nezávisle na tom, kterým směrem budou za sebe přívěsy zapojovány.
Přívěsy typu GTE jsou vybaveny tzv. rámem E-Frame, díky němuž je možné nakládat a vykládat vozíky pouze z jedné strany, ale vzhledem k tomu, že přívěsy je možné připojovat oběma směry, je umožněna také kompletní nakládka a vykládka z obou stran. Vozík může přepravovat břemena do hmotnosti 1200 kg.
Systém GTE je vybaven vlastní plošinou ke zvedání a spouštění břemen. Na výběr je mechanický, hydraulický nebo elektrický zdvih. Oba přívěsy dosahují poloměru otáčení zhruba 4000 mm a mimořádně dobře drží stopu, což umožňuje bezpečné a snadné manévrování s celou jízdní soupravou i v zúžených prostorech. Počet připojených vozíků je flexibilní, takže přepravovaná břemena je možné upravit podle potřeby.
 

 
Publikováno: 16. 6. 2014 | Počet zobrazení: 2153 článek mě zaujal 528
Zaujal Vás tento článek?
Ano