rossleor asseco murr

Saab úspěšně otestoval systémem IRST pro Gripen E

Společnost Saab úspěšně uskutečnila první let s novým čidlem IRST (Infra Red Search and Track), které bude součástí výbavy Gripenu E. Čidlo IRST nevysílá žádný signál a je schopno, aniž by odkrylo polohu samotného letounu, tiše rozpoznat, sledovat a určit všechny typy cílů.

 

Účelem testovacího letu bylo ověřit funkce IRST a jeho integraci do letounu Gripen E, který má oproti předchozím verzím podstatná vylepšení ohledně celkové výkonnosti, včetně silnějšího motoru, delšího doletu, více zbraní, nového elektronického radaru a velkého množství vyspělé avioniky.
“První let testovacího letounu Gripen E s čidlem IRST proběhl s velmi dobrými výsledky. Podle očekávání bylo rozpoznáno, sledováno a učeno mnoho cílů. Nové čidlo Gripenu umožňuje pilotovi vidět na velké vzdálenosti v několika směrech,” říká velitel letecké perutě společnosti Saab Hans Einerth.
IRST je unikátní elektrooptický systém firmy Lockheed Martin umístěný na přídi letadla - pro Gripen E vyrábí nové čidlo firma Selex ve Skotsku pod označením Skyward G.
Systém IRST je pasivní snímač, což znamená, že sám nevyzařuje žádnou energii, ale pouze registruje její výdej z jiných zdrojů. Umožňuje tak, aniž by odkryl polohu samotného letounu, nepozorovaně rozpoznat, sledovat a určit všechny typy cílů, přičemž protivníci nemají žádný náznak, že Gripen E pomocí svého IRST sleduje jejich činnost. Čidlo se dívá dopředu v širokém pásmu a ukazuje tepelné emise ostatních letadel, helikoptér a objektů na zemi nebo na vodní hladině. Je velmi účinný proti vzdušným cílům s nízkou účinnou odraznou plochou, jako jsou např. letouny typu stealth.
 

 
Publikováno: 18. 6. 2014 | Počet zobrazení: 2005 článek mě zaujal 528
Zaujal Vás tento článek?
Ano