asseco Aimtec murr

Užitkový segment na vzestupu

V Evropě představuje prodej tohoto segmentu mírný nárůst. Vzestupná tendence byla zaznamenána v letech 2010 až 2013. Užitková provedení už nejsou jen pro práci, ale nabízí komfortní moderní interiér a bohaté nabídky verzí a vybavení, které pomáhají profesionálním řidičům. Francouzské automobilky Peugeot a Citröen obohatili náš trh o dva nové modely.

 

Značka Peugeot i Citröen se řadí, díky svým komplexním nabídkám, mezi významné výrobce užitkových vozidel v Evropě. Robustní nový Peugeot Boxer i Citroën Jumper prošly komplexními testy a zkouškami v nejextrémnějších podmínkách, aby byla pečlivě prověřena jejích odolnost a spolehlivost.
Boxer nabízí své kvality
Letošní 4. generace (poslední 3. generace je v prodeji od roku 2006) by měla pomoci dynamice růstu užitkového segmentu Peugeot díky novým technologiím, designu, komfortnímu provedení a v neposlední řadě vylepšeným motorům HDi s novým systémem vstřikování. K tomu se přidává pohodlný a elegantní interiér s příkladným odhlučněním.
Nový Boxer má v nabídce širokou škálu moderních a technologických podpůrných prvků řízení a bezpečnostních systémů. Součástí sériové výbavy je ABS, elektronický systém kontroly stability ESP, systém podpory brzdění v kritických situacích či airbag řidiče.
Pro ochranu posádky je vybaven, ať ve standardu či za příplatek, řadou systémů aktivní a pasivní bezpečnosti, např. funkcí LAC, která přizpůsobuje ESP podle zatížení vozu a rozložení nákladu, protiprokluzový systém (ASR), systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, indikátor podhuštění pneumatik, systém pro rozjezd do svahu, systém usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí, systém regulace rychlosti při jízdě ze svahu, programovatelný tempomat a omezovač rychlosti, zadní parkovací asistent nebo parkovací kamera s funkcí overlays a variabilní posilovač řízení.

Motorizace
Pro Boxer je k dispozici řada úsporných naftových motorů poslední generace s filtrem pevných částic, které splňují normu Euro 5. Čtyřválcový motor 2,2 l HDi FAP disponuje výkonem 81 kW a točivým momentem 250 Nm při 1750 ot.min-1. Motor 2,2 l HDi FAP o výkonu 96 kW a točivým momentem 320 Nm při 2000 ot.min-1 a 2,2 l HDi FAP s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 Nm při 1750 ot.min-1. Nejsilnější motor 3,0 l HDi FAP disponuje výkonem  130 kW a točivým momentem 400 Nm při 1700 ot.min-1.

Nejbohatší nabídka verzí
Plechové a prosklené furgony postavené na 3 různých rozvorech (300, 345 a 404 cm) existují ve čtyřech délkách (L1, L2, L3 a L4) a třech výškách (H1, H2 a H3). Výsledkem je 8 verzí karoserie s objemem od 8 do 17 m3.
K dispozici jsou i další varianty pro specifické profesní potřeby: furgon s vestavbou 4 sedadel ve 2. řadě, valník s třímístnou kabinou nebo se 7místnou kabinou; korby s celkovou dovolenou hmotností 3,5 t a šasi s jednoduchou nebo dvojitou kabinou. Řadu dále doplňují verze COMBI pro přepravu osob v konfiguraci 5 až 9 míst. Pro přestavby jsou v nabídce ještě předpříprava na DANGEL 4x4, zadní posílené odpružení pro velkoobjemovou karoserii se zadními dveřmi a předpříprava pro EDP při úpravě AL-KO. Nabídka základů pro obytný vůz je k dispozici u furgonů nebo šasi, včetně možnosti otočných sedadel. 

Efektivnost nákladového prostoru
Boxer nabízí největší užitečný objem s celkovou délkou pouhých 636 cm. Rovněž má v nabídce 5 možností technicky přípustných hmotností od 3 do 4 t. Velmi snadné nakládání je umožněno díky rekordní užitečné šířce 187 a 142 cm mezi podběhy kol a nízkému nákladovému prahu od 493 do 602 mm.
Práh zavazadlového prostoru lze v závislosti na rozvoru snížit o 60 - 70 mm díky zadnímu pneumatickému odpružení. To umožní zachovat stabilní světlou výšku bez ohledu na zatížení a zlepšit komfort při řízení. Za přípatek je k dispozici i nabídka tažných zařízení s pevnou koulí nebo koulí demontovatelnou bez nářadí.

Citröen JUMPER
Jumper přichází s modernějším designem pro lepší užitnou hodnotu. Díky šířce nákladového prostoru mezi podběhy kol 142 cm a užitečnou šířkou 187 cm se řadí, podobně jako Boxer, mezi nejlepší ve své kategorii.
Pro větší bezpečnost disponuje technologiemi, jako je Inteligent Traction Control, systém Hill Descent Control, programovatelný tempomat/omezovač rychlosti, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách a další.
Nový Jumper nabízí stejně jako sesterský Boxer 8 rozličných tvarů karoserie od 8 do 17 m3 a je k dispozici v mnoha verzích pro potřeby řidičů. Optimalizovaný je také přístup pro snadnější manipulaci s nákladem. Boční posuvné dveře jsou až 125 cm široké, zadní s výškou 203 cm jsou nejvyšší v kategorii. Jejich otevírání v úhlu 96° se dá zvětšit na 180°, nebo za příplatek až na 270°. Výška nákladového prahu se pohybuje od 49,3 po 60,2 cm a díky zadnímu pneumatickému odpružení se může světlá výška změnit o 7 cm.
Bezpečnostní technologie má Jumper totožné s novým Boxerem. Proti vykradení vozu navíc využívá kameru, která automaticky zobrazuje po otevření zadních dveří zadní část vozu na displeji.
U některých verzí vykazuje Jumper pokles spotřeby až o -15 % oproti současnému modelu (například furgon L3H2 HDi 130 s 6stupňovou manuální převodovkou: 8,7 l/100 km ve smíšeném režimu oproti 7,4 l/100 km u nové verze), a také snížení emisí CO2.
O pohon Jumperu se stará 6 robustních a výkonných naftových motorů se stejným obsahem a výkonem, jako spřátelený Boxer.
 

 
Publikováno: 18. 6. 2014 | Počet zobrazení: 2770 článek mě zaujal 603
Zaujal Vás tento článek?
Ano