Škoda vyvinula pro Turecko tramvaje, které se obejdou i bez trolejí
Škoda Transportation dodá příští rok do tureckého města Konya 12 tramvají ForCity Classic, ale tentokrát s bateriovým pohonem, který umožňuje vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s dojezdem až tři kilometry.
Tramvaje budou expedovány během roku 2015 a nasazeny na nové lince, jejíž 1,8 km dlouhá část nemá trolejové vedení. Zakázka za více než 800 mil. Kč navazuje na dodávku 60 klasických tramvají, které skupina pro stejné město již vyrábí, takže do Turecka dodá český výrobce celkem 72 tramvají v hodnotě 3,4 mld. Kč.
Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v případech, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, což bývá např. v historických centrech měst. Energii z akumulátorů může však tramvaj pro svůj pohon použít třeba také v případě poruchy vrchního elektrického vedení.
„Vyrobili jsme vozidlo, které využívá nejnovější nanolithiumtitanovou bateriovou technologii a jsme potěšeni, že došlo k navýšení kontraktu o 20 % a do Turecka zamíří další tramvaje, navíc vybavené catenary-free technologií. Nová objednávka dokazuje, že zákazníci jsou s našimi výrobky spokojeni,“ uvedl viceprezident pro obchod Škody Transportation Zal Shahbaz s tím, že vývoj bateriové tramvaje rychle reagoval na požadavek zákazníka a dokázal, že Škoda umí držet krok se světovou konkurencí.
Celkově letos Škoda Transportation vyrobí rekordních 115 tramvají. Během minulých několika měsíců vyrazily do provozu tramvaje jak v turecké Konye, tak v maďarské Miskolci a v Číně byl vyroben první prototyp licenčního vozidla. První prototypy nových tramvají zamíří také do Bratislavy a pražský dopravní podnik odebere dalších více než 30 tramvají ForCity Alfa.