Pneu pro jízdu po minovém poli
Michelin vynalezl „protiminovou " pneumatiku pro armádní vozidla schopnou přejezdu minových polí. Tento technologický počin, který představuje 10 let výzkumu a vývoje, potlačuje hranice mobility v extrémních podmínkách. Bezpečnost, záchrana, evakuace a zásobování jsou nyní možné i v zaminovaných oblastech.
Aby vyšel vstříc potřebám francouzské armády, dokázal Michelin téměř nemožné – umožnil specializovanému vozidlu - systému pro odstraňování min SOUVIM II - aby se pohybovalo po minovém poli. Tato zásadní inovace se zrodila díky velice silnému výzkumnému a vývojovému programu Skupiny Michelin, za kterým se skrývá 6 600 výzkumníků a roční provozní rozpočet ve výši více než 640 mil. EUR. Po dodání testovacích vozidel SOUVIM II k testování v roce 2013 prošly protiminové pneumatiky Michelin LX PSI 710/75 R 34 každým “tajným” testem.
Tajemství speciální pneumatiky, schopné pohybovat se přes minová pole tkví v tom, že vyvine na povrch menší tlak než je tlak lidského kroku, a to i když je osazena na specializovaném vozidle, které váží více než 7,5 t! Je natlakována na 0,34 baru a umožňuje vozidlům pročistit si bezpečnou cestu přes minové pole aniž by došlo k explozi. Díky tomu je možné odminovat pásy v rozsahu až 150 km denně při průměrné rychlosti 20 km/hod. Protiminové pneumatiky Michelin umožňují vozidlu SOUVIM II manévrovat přes kónické zemní miny a deformovat jejich vršky aniž by bylo vozidlo detekováno a aktivovale je.
Protiminová pneumatika je kompletně vyráběna ručně mimořádně zkušenou obsluhou prostřednictvím velmi komplexního výrobního procesu. Hlavní technologickou výzvu představuje nutnost manuálně vytvořit a zpevnit široký, 10 cm silný pěnový pás na kostře, která vychází z konstrukce zemědělské pneumatiky Michelin - pěnový materiál je mimořádně těžké natvarovat a zpracovat. Kostra je schopná fungovat při velmi nízkém tlaku a pneumatika má co nejdelší otisk. Silný pěnový pás je poté pokryt jemným gumovým filmem nazývaným “povlak”, který zvyšuje ochranu a přilnavost.