Honnover rossleor asseco murr

Auta plná automatů

V moderních vozech vyšší třídy, nebo jako nadstandardní vybavení se už uplatňuje řada vyspělých tzv. asistenčních systémů, s nimiž se počítá i pro základ funkčního vybavení budoucích robotických aut. Mercedes nabízí např. tyto technologie:

 

Adaptivní regulace rychlosti Distronic Plus (1) se stop&go pilotem – systém na bázi radaru automaticky udržuje bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu tak, že v případě potřeby brzdí a jakmile je to možné, opět zrychlí. Pokud dopravní situace vyžaduje razantnější brzdění, systém řidiče varuje vizuálními a zvukovými signály. Funkce Steering Assist udržuje pomocí cílených zásahů do řízení vozidlo ve správném směru a zabraňuje nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu. Součástí sady Distronic Plus je i Systém asistence brzdění Bas Plus (3), který monitoruje vozidla vpředu (rozšiřující systém Cross Traffic Assist detekuje i překážky - objekty, vozidla, chodce apod. křížící dráhu vozidla) a optimalizuje brzdění, jakmile řidič sešlápne brzdu – v případě potřeby může zahájit nouzové brzdění a dokáže zabránit nárazům do vpředu jedoucích vozidel. Systém PRE-Safe Brake (2) v případě hrozícího nárazu do vpředu jedoucího vozidla vybídne řidiče k reakci prostřednictvím vizuálního a zvukového signálu. Je doplněn i detekcí chodců. PRE-Safe Plus (6) je rozšířením systému na ochranu cestujících a zohledňuje rovněž nebezpečné situace způsobené vozidly jedoucími vzadu - např. náraz zezadu.
Protikolizní ochrana Assist Plus (5) poskytuje vizuální a akustické upozornění, když není zachována bezpečná vzdálenost od vozidla vpředu, v případě hrozící kolize může aktivovat částečné či nouzové brzdění, aby se zabránilo kolizi (v tom případě optimalizuje tlak na brzdy k zabránění nárazu zezadu (nebo se aspoň zmírní). Systém je aktivní při pohybu vozidla rychlostí do 105 km.h-1, v případě stacionárních překážky až do 70 km.h-1.
Systém Lane Keeping Assist (4) detekuje nechtěné překročení jízdního pruhu (při zapnutých blinkrech a úmyslném otočení volantu nereaguje) a varuje řidiče vibrací volantu, zatímco systém Blind Spot Assist (7) monitoruje kritické prostory napravo a nalevo od vozidla a varuje řidiče, pokud je napravo nebo nalevo přítomno jiné vozidlo. Pomocník Crosswind Assist (8) detekuje náhlé, silné nárazy větru, které mohou působit na jednu stranu vozidla, a pomáhá je eliminovat a předcházet "vytlačování" vozidla z jízdního pruhu cíleným brzděním jedné strany automobilu.
Systém adaptivního dálkového osvětlení Adaptive Highbeam Assist (9) umožňuje rozpoznat charakter vozovky před vozidlem, chodce, cyklisty a překážky dříve než s pomocí konvenčních dálkových světlometů. Pro řízení dosahu světlometů se používá kamera, tak aby vozovka byla co nejlépe osvětlena v souladu s aktuálním charakterem jízdy a s ohledem na jakákoli vozidla jedoucí vpřed s rozsvícenými světly.
Active Parking Assist (10) vyhledává dostupná parkovací místa a dokáže i automaticky zaparkovat (příp. vyjet z místa), řidič ovládá jen brzdu a plyn. Kamera pomáhá při manévrování a varuje před překážkami.
 

 
Publikováno: 23. 10. 2014 | Počet zobrazení: 2749 článek mě zaujal 654
Zaujal Vás tento článek?
Ano
 
 
 
 
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
Deneme Bonusu Veren Siteler
deneme bonusu veren siteler
bahis siteleri
editorbet giriş
gebze escort kurtköy escort maltepe escort
pendik escort