Logistika v barvě khaki
K tradičním uživatelům a průkopníkům logistických systémů patří vojáci - není ostatně divu, vzhledem k tomu, že logistika vznikla původně právě pro armádní potřeby, kdy musela řešit přesuny velkého počtu lidí a objemů materiálu na větší vzdálenosti, jak to vyžadovaly potřeby vojsk.
Logistickým prostředkům je v armádách všech zemí proto logicky věnována mimořádná pozornost. A jedna z nejzajímavějších novinek z poslední doby má český rodokmen. Kopřivnická Tatra na letošním mezinárodním veletrhu obranných technologií Eurosatory 2014 v Paříži představila pod označením T815-780R59 19 270 4×4.1R logistické vozidlo 4×4 s pancéřovanou kabinou. Jde o první takto chráněnou kabinu pro podvozek 4×4 na světě (obvykle totiž musí být kvůli vysoké zátěži, kterou balisticky odolná kabina představuje, použit podvozek 6×6 nebo 8×8).
Jak uvádí výrobce, vojenská vozidla zastoupená řadou T815-7, jsou poměrně snadno pancéřovatelná. Doposud však Tatra plnila pouze „úroveň 2“ výše zmiňované normy STANAG. Díky spolupráci s izraelským výrobcem ochranných systémů, společností PLASAN SASA, se ale podařilo připravit ochranu vozidla T815-7, 4x4, na úroveň 3 - 3a/3b, kterou zatím pro logistické vozidlo s pohonem 4x4 nikdo jiný nenabízí. Posádka je kromě pancéřování chráněna i speciálními kompozitními sedačkami, které v případě výbuchu nálože pod vozidlem dokážou absorbovat podstatnou část přenesené energie. Výborný jízdní komfort tohoto vozidla navíc zvyšuje nový interiér.