Kia má historicky nejlepší výsledky ve studii kvality
Organizace J.D. Power ve své studii kvality nově pořízených vozů (Initial Quality Study - IQS) pro rok 2015 zařadila značku Kia na druhé místo v rámci celého automobilového průmyslu. V soutěži bylo 33 automobilových značek. Kia se tak dostala nejvýše mezi neprémiovými značkami.
Na tomto vzestupu značky Kia mají podíl výsledky dvou nejlépe prodávaných modelů: Soul a Sorento. I když ostatní modely značky, jako Rio, Optima, Cadenza, Sportage a Sedona/Grand Carnival, se dokázaly prosadit ve svých kategoriích do trojice nejlépe hodnocených vozů.
Za posledních 6 let se prodeje vozů Kia v USA více než zdvojnásobily v souvislosti s tím, jak automobilka výrazně investovala do trhu a postupně se šplhala v ročním hodnocení studie IQS organizace J.D. Power. V roce 2012 získal model Soul první místo v kategorii kompaktních víceúčelových vozů a o rok poté se Kia probojovala do desítky celkově nejlepších, když modely Soul a Sportage získaly v příslušných kategoriích nejvyšší ohodnocení.
Každoroční studie IQS, nyní pořádaná již 29. rokem, analyzuje odpovědi majitelů vozů napříč 26 automobilovými segmenty. Výsledky studie staví na reakcích majitelů vozidel, kteří hodnotí požitek z jízdy, vlastnosti motorů a převodových ústrojí, stejně tak jako širokou škálu problémů souvisejících s kvalitou, a to po dobu prvních 90 dnů po zakoupení daného vozidla.