asseco Aimtec murr

Víceúčelové Berlingo prošlo modernizací

O tom, že se automobilce Citroën model Berlingo opravdu povedl, svědčí prodejní výsledky. Od uvedení první generace do provozu v roku 1996 se ho prodalo necelé tři miliony kusů. Druhá generace prošla od roku 2008 několika facelifty a nyní je představena inovovaná verze s upravenými motory splňující Euro 6.

 

Oblíbenost si Berlingo získalo svou prostorností a víceúčelovou funkčností, hodí se jak pro rodiny s dětmi, tak i jako užitkový vůz. Novinka byla přestavena letos na Ženevském autosalonu a nabízí výraznější masku chladiče s nově zpracovaným logem, předním nárazníkem a nově umístěnými denními světly. 
Interiér zůstal prostorný, získal nové čalounění, výrazněji hranatou přístrojovou desku a nový dotykový 7palcový displej, který umožní navigaci, přístup k funkcím médií, možnost duplikace displeje chytrého telefonu a také může promítat obraz ze zadní parkovací kamery. Řidiči ocení řadu úložných prostor s dominantním úložištěm Modutop (úložní střešní prostor), které dohromady v závislosti na verzi poskytují celkový objem až 170 l. V rodinné verzi Multispace jsou v nabídce pohodlná sedadla a variabilita. U samostatných zadních sedadel lze měnit sklon opěradel, nebo je po jednotlivých sedadlech v případě potřeby zcela vyjmout. Devizou Multispace, který měří na délku jen 4380 mm, na šířku 1810 mm a rozvorem 2730 mm, je příkladné využití obestavění vnitřního prostoru, tím dokáže nabídnout velkou prostornost a víceúčelovost. Zavazadlový prostor o objemu 675 l lze po vyjmutí sedadel druhé řady zvětšit až na 3000 l.
Berlingo je dodáváno ve výbavových variantách: Live, Feel a Shine a poslední XTR. Ve výbavě nechybí omezovač rychlosti a tempomat nebo automatické rozsvěcování světel, asistent pro rozjezd do svahu nebo protiprokluzový systém Grip Control. Pro snadnější řízení bude od listopadu k dispozici technologie automatického brzdění Active City Break, zpětná parkovací kamera a přední a zadní parkovací asistent.
Stávající nabídka motorů je rozšířena o řadu dieselových motorů BlueHDi, které disponují technologií splňující budoucí emisní normy Euro 6. Změny vycházejí z motorů 1,6 HDi, kde byl využit katalyzátor SCR, do kterého se vstřikuje roztok močoviny. Katalyzátor je umístěn těsně před filtrem pevných částic a dokáže snížit emise NOx až o 90 % a emise CO2 ve výfukových plynech o 4 %.
 

 
Publikováno: 5. 10. 2015 | Počet zobrazení: 2416 článek mě zaujal 477
Zaujal Vás tento článek?
Ano