asseco Aimtec murr

Peugeot Partner Tepee - víceúčelová osobnost

V srpnovém vydání TechMagazínu jsem zabruslil do historie modelu Partner, přesněji řečeno, až do roku 1895, kdy byla poprvé vyrobena lehká dodávka, model Type 13, předchůdce řady Partner, nazývaná "rozvážkový dostavník". Podrobněji pak byla vyspecifikována současná modernizovaná užitková verze a nyní se zaměřím na osobní model Partner Tepee po letošní modernizaci.

 

Nový víceúčelový osobní model Tepee byl obohacen nejen o stylové změny, ale i o nové technologie. Disponuje nově moderní výbavou, velkou variabilitou a mobilním připojením. Stejně jako užitková verze Partner, i osobní Tepee sdílí nový výraznější vzhled přední masky s dominantním lvíčkem uprostřed. Stylově v moderním provedení podtrhuje svoji robustnost, pod kterou se skrývá odolnost a spolehlivost - atributy, kterými si získává stále více příznivců. 
Praktický rodinný automobil má v nabídce na výběr čtyři úrovně výbavy (Access, Active, Allure a Outdoor) a 8 odstínů laku karoserie. Na českém trhu je k dispozici s 5 nebo 7 sedadlovou verzi, z kterých se dají jednotlivá sedadla druhé nebo třetí řady zcela vyjmout, aby se vůz dal použít i jako užitkový. K tomu je přizpůsobená rovněž podlaha bez členění a velký zavazadlový prostor (675 až 3000 l), jenž patří v dané kategorii mezi nejlepší. Příjemný je přístup do zavazadlového prostoru buď velkými zadními výklopnými dveřmi nebo otevíratelným zadním oknem.
Řidič má díky vyššímu posed pěkný výhled na všechny strany. Interiér kabiny je příjemný a všechny prvky jsou dobře v dosahu a intuitivně rozmístěny. Dominantou kokpitu je uprostřed palubní desky umístěný nový telematický systém s velkým 7" dotykovým displejem (ve standardu je k dispozici ve výbavě Allure a za příplatek ve výbavě Active). Jeho umístění je řešeno tak, aby byl v zorném poli všech pasažérů. Umožňuje snadný přístup k různým funkcím, od palubního počítače přes audio, až po hands‑free telefon a navigaci.
Tepee se může pyšnit důmyslnou střechou Zenith, která nejenže dává prostoru v kabině příjemné prosvětlení, ale i pocit prostornosti. Jde o jedinečný prvek se čtyřmi tónovanými skly, který v sobě zahrnuje přídavné vzduchové průduchy, odkládací stropní prostory (až 94 l) rozděleny na přední schránku, podélné z obou stran a zadní odkládací prostor. Ten má výhodu dvojího vstupu a to buď zevnitř ze zadní řady, nebo zvenčí, po otevření zavazadlového prostoru. 

Konektivita
Díky nejnovějším trendům je nový Partner Tepee vybaven velmi dobrou nabídkou připojení. Kromě telematického systému s velkou dotykovou obrazovkou nechybí USB port, Bluetooth, zásuvka Jack, systém hlasového rozpoznávání a funkce pro chytré telefony, tzv. MirrorScreen, který přenáší kopii displeje telefonu na dotykovou obrazovku. Jeho používání se ale řídí stavem vozidla, tzn. že řidič za jízdy může používat jen např. navigaci nebo aplikace pro infotainment.

Výkonnější motory
Partner Tepee může pohánět jeden ze sedmi výkonných motorů, splňující emisní normu Euro 6, disponující výkony od 56 do 89 kW. Z benzínových jednotek jsou k dispozici dvě 1,6 VTI o výkonech 73 a 89 kW a z dieselových rovněž o obsahu 1,6 BlueHDI ve výkonech 56, 74 a 89 kW. Všechny agregáty jsou propojeny s manuální 5stupňovou převodovkou, kromě dvou nejsilnějších dieselových jednotek. 74kW motor S&S je propojen s robotizovanou 6stupňovou převodovkou ETG6 a 89kW jednotka s 6stupňovou manuální převodovkou. V první polovině příštího roku by se měl objevit ještě úsporný tříválcový benzínová motor 1,2 PureTech o výkonu 82 kW.

Bezpečnost na prvním místě
Výrobce nenechává nic náhodě a pro větší bezpečnost posádky i automobilu vybavil vůz škálou podpůrných prvků řízení a bezpečnostních systémů. Kromě sériové bezpečnostní výbavy, jako je ABS, ESP, systém podpory brzdění v kritických situacích, systém rozjezdu do svahu nebo přímý systém detekce podhuštění pneumatik, nabízí tempomat a omezovač rychlosti (od výbavy Active sériově). Od výbavy Allure je k dispozici zadní parkovací senzor a za příplatek i couvací kamera s předním parkovacím asistentem.
Ke konci letošního roku bude k dispozici příplatkový systém automatického brzdění ve městě v případě rizika srážky (Active City Brake). Jde o technologii, která pomůže řidiči vyhnout se srážce nebo snížit její důsledky prudkým brzděním, pokud vůz jede do 30 km.h-1 a řidič nereaguje na situaci.
Jako doplněk výbavy může být Tepee vybaven systémem Grip Control, který je v tomto segmentu výjimkou. Tento patentovaný systém umožňuje řidiči si během jízdy zvolit jízdní režim z 5 pozic (Standard, Sníh, Terén, Písek, ESP Off) dle náročnosti terénu a tím upravit nastavení vozu.    /kos/
 

 
Publikováno: 11. 11. 2015 | Počet zobrazení: 3027 článek mě zaujal 480
Zaujal Vás tento článek?
Ano