Thajsko: země příležitostí v srdci nejdynamičtějších ekonomik Asie
Thajsko je druhou největší ekonomikou jednotného trhu zemí ASEAN. Výhodou země je její poloha, 50 % světové populace je v dosahu 4,5 hodin letu z Bangkoku, navíc integrace země v uskupení ASEAN představuje přístup na trh se 600 mil. obyvatel.
Z hlediska českého exportu, který je zaměřený na strojírenství a automobilový průmysl, je zajímavá i poloha v centru širšího Mekongu (Thajsko, Myanmar, Kambodža, Laos, Vietnam a jihočínská provincie Jünnan). Region by se měl stát centrem ekonomické spolupráce, ústředním bodem pro otevírání Číny do jižní a jihovýchodní Asie, a proto je místem rozsáhlých investic do infrastruktury i rozvoje průmyslu a obchodu celkově.
Thajsko je třetí nejvýznamnější destinací pro český export v uskupení ASEAN, kdy český vývoz v roce 2014 dosáhl 3,6 mld. korun. Je exportní ekonomikou, která je tažená průmyslem a službami, což ze země činí dobrý cíl pro české podnikatele. Thajská poptávka se totiž potkává s naší tradiční nabídkou, a proto jsme na trhu silní ve vývozu strojů, plastů, ale i skla. Vstup na thajský trh však není jednoduchý, trh je sice liberalizovaný, je zde však velká domácí i zahraničí konkurence.
Indie: nejcennější perla Jihovýchodní Asie
Indie je v současnosti druhou nejlidnatější zemí světa. S novým premiérem se očekává nastartování ekonomického růstu, zatím se však stále řadí mezi rozvojové země. Indický trh nabízí mnoho exportních i investičních příležitostí, na druhou stranu je zatížený rozsáhlou byrokracií a legislativou, proto je potřeba se při vstupu na tento trh obrnit trpělivostí a dobře se připravit.
Příležitosti pro české podnikatele leží především ve strojírenském sektoru, energetice, rozvoji infrastruktury, železniční přepravě, automotive, zdravotnictví, potravinářských technologiích a ICT.
Více o tom, jak uspět na Thajském a indickém trhu a v kterých oblastech, se dozvíte v Exportním průvodci CzechTrade. Zde naleznete nejdůležitější informace přímo od tamních zahraničních kanceláří CzechTrade. Ty se zaměřují především na podnikatelské prostředí, na co si dát pozor, obchodní příležitosti, praktická doporučení ke vstupu na trh, marketing a prezentaci, ale i na dovozní a platební podmínky včetně nejdůležitějších kontaktů.
Exportní průvodce vychází v tištěné i elektronické verzi a bude k dispozici v agentuře CzechTrade, na www.czechtrade.cz a v rubrice zahraničního obchodu na portálu www.businessinfo.cz.