asseco Aimtec murr

Úspora energie díky reluktančním motorům

Novou generaci elektrických vysokozdvižných zakládacích a vychystávacích vozíků řady EKX, kterou uvedla na trh společnost Jungheinrich, předurčují její vysoké výkonové parametry k náročnému nasazení, protože nepotřebují dobíjení či výměnu baterií mezi dvěma směnami. Jejich třída účinnosti IE4 je 95 %. 

 

Novinky ve vozíkovém parku Jungheinrich pod označením EKX 514/516 se chlubí skokovým zlepšením parametrů. Nabízejí menší opotřebení, snadnou údržbu, zvýšenou nosnost i zdvih a vylepšenou ergonomii kabiny s ovládacím pultem. Díky zvýšení všech rychlostí vozíku už v základní výbavě o 25 % znamená pro uživatele také zvýšení výkonu skladu při nižších provozních nákladech.
Komfortní prostor řidiče disponuje kolenními opěrkami, nastavitelnou vzduchem odpruženou sedačkou, elektricky přestavitelným ovládacím pultem a zabezpečuje dokonalý výhled z kabiny.
„Technologický pokrok nového kombi vozíku umožňuje zákazníkovi profit z rychlejší manipulace, nízkých nákladů na elektrickou energii a integraci do skladového systému“ říká Martin Koudelka, vedoucí marketingového oddělení Jungheinrich ČR.

Technologická inovace
Jako průkopník techniky střídavého proudu v manipulační technice přichází firma Jungheinrich s revolučním řešením - synchronními reluktančními motory pro pohon hydrauliky, pojezdu i řízení. Tento typ motorů se používá např. v automobilové branži pro hybridní vozy a elektromobily. Jejich hlavními výhodami jsou vyšší točivé momenty, vyšší účinnost, neslyšný chod, nižší spotřeba elektrické energie a menší provozní teploty. Na rozdíl od asynchronního motoru s měděnými rotory nebo synchronních motorů s permanentními magnety tvoří rotor reluktančního motoru děrované plechy bez vinutí či magnetů. Tento synchronní reluktanční motor byl vyvinutý speciálně pro měničově řízenou rychlost otáčení. Nová technologie významně redukuje ztráty elektrické energie (jejich účinnost je cca 95 %).

Nejefektivnější vozík
Nová generace kombi vozíků EKX 514/516 dosahuje rychlosti pojezdu až 12 km.h-1, rychlosti zdvihu 0,6 m/s, rychlosti výsunu 0,5 m/s a celkové výšky zdvihu až 17,5 m. Při propojení navigace se skladovým WMS je schopen poloautomaticky najíždět do cílových paletových míst. Vozík s RFID dokáže bez zásahu obsluhy zastavit s milimetrovou přesností na definovaném místě nebo se zcela vyhnout překážkám na trase pojezdu. Takto se dá běžně dosáhnout 25% nárůstu výkonu obrátky palet. Není divu, že modulem "skladová navigace" je vybaven každý druhý dodaný vozík.

Efektivní provoz, rychlá návratnost
Návratnost investic na pořízení vozíků se díky jeho efektivnímu provozu vrátí už za 5 let. Při dvousměnném provozu není potřeba náhradní baterie, ani čas na dobíjení. Vozíky mají o 10 % menší spotřebu elektrické energie a nové reluktanční motory s nízkými proudovými špičkami umožňuji nižší provozní teplotu a tím i delší životnost baterií. K nízké spotřebě přispívá i použití vyspělé rekuperace elektrické energie při spouštění i brzdění či aktivní management energií pro optimalizovaný odběr.

Inteligentní systémy
Unikátní technologickou novinkou je modul FloorPro, který zvyšuje bezpečnost a výkon vozíku na nerovných podlahách. Tento inovativní systém tlumí boční výkyvy vozíku a otevírá zcela nové možnosti nasazení VNA techniky. Další modul Sideshift Plus umožňuje vyšší bezpečnostní odstup mezi vozíkem a paletou/regálem v úzké uličce. Asistenční modul PSS Anti Collision zajišťuje integrovanou ochranu osob a kolizní ochranu pro nasazení více vozíků v jedné uličce.
 

 
Publikováno: 19. 2. 2016 | Počet zobrazení: 1911 článek mě zaujal 400
Zaujal Vás tento článek?
Ano