asseco Aimtec murr

Nová Astra - nejaerodynamičtější ze všech Aster

Světovou premiéru si 11. generace nové Astry odbyla na letošním zářijovém frankfurtském autosalonu, poté byla začátkem listopadu oficiálně představena na našem trhu. Jde o model, který nekopíruje předchozí modely, jde svou cestou, ale předlohou mu byla vizionářská studie Monza, představená na autosalonu ve Frankfutu v roce 2013. I když přichází novinka v kompaktnějším provedení, nabízí více místa a větší komfort.  

 

Nová generace Astry byla vyvinutá s důrazem na maximální účinnost. K tomu ji dopomohla zcela nová lehká architektura, kde se na hmotnosti ušetřilo až 200 kg. Do vínku dostala mnoho nejmodernějších technologií a asistenčních systémů, které jsou v tomto segmentu použity poprvé, např. světlomety IntelliLux LED Matrix nebo systémy infotainmentu nové generace.
Úspěch kompaktních modelů automobilky Opel začal modelem Kadett v roce 1936. Od té doby opustilo výrobní pásy přes 24 mil. kompaktních vozů Kadett a Astra. Dnešní 11. generace Astry se honosí dynamickými liniemi karoserie se špičkovým koeficientem aerodynamického odporu (0,285) a uvádí do segmentu prvky, které byly dostupné pouze ve vyšších třídách kompaktních vozů. Astra vypadá dynamičtěji a štíhleji než kterýkoliv generační předchůdce. Zatím byla představena jen jako 5dveřový hatchback. V provedení kombi Sports Tourer se však ukáže zanedlouho, hned v prvních měsících příštího roku.
O pohon se budou starat agregáty z kompletně nového portfolia pohonných jednotek s objemy od 1,0 do 1,6 l ve výkonovém rozpětí od 70 do 147 kW. Základní verze disponuje celohliníkovým benzínovým čtyřválcem 1,4 l o výkonu 74 kW. V nabídce je také tříválec 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo s výkonem 77 kW, který v kombinaci s 5stupňovou automatizovanou převodovkou Easytronic, jak udává výrobce, má normovanou spotřebu v kombi provozu pouze 4,2 l benzínu na 100 km. Debut má i zcela nový čtyřválec 1,4 Ecotec Direct Injection Turbo o výkonu 92 nebo 110 kW s největším točivým momentem 245 Nm. Nejvýkonnější zážehovou jednotkou je motor 1,6 Ecotec Direct Injection Turbo s výkonem 147 kW, disponující točivým momentem 300 Nm (s funkcí overboost). Ze vznětových jednotek bude k dispozici turbodiesel 1,6 CDTI ve třech výkonových stupních od 70 do 100 kW a točivým momentem 320 Nm.
Převodovky jsou na výběr ze třech typů: 5 a 6stupňová manuální, automatizovaná 5stupňová manuální Easytronic 3.0 a 6stupňová automatická převodovka se zvlášť nízkými třecími ztrátami, která se dá objednat pouze pro motory 1,4 Ecotec (110 kW) a 1,6 CDTI (100 kW). V celkových provozních nákladech, jak upozorňuje výrobce, hraje důležitou roli i dlouhý servisní interval 30 000 km (nejdelší ve své třídě).
V interiéru již není tolik diskutované velké množství ovládacích prvků, jsou zredukovány na minimum. Vše je soustředěno do středového dotykového monitoru o úhlopříčce 20,3 cm (8") na středové konzole, jehož srdcem je moderní systém infotainmentu IntelliLink, který umožní zrcadlení smartfonů a mnoho dalších funkcí.
V nové Astře je poprvé umístěn asistenční systém Opel OnStar (obdoba eCall), který může pomoci v nouzi a díky kterému se Astra stane i jakousi mobilní verzí wi-fi hotspotu 4G LTE s možností připojení až 7 mobilních zařízení. Absolutní novinkou z bezpečnostních prvků je inteligentní osvětlovací systém na bázi světelných diod IntelliLux LED. Jde o inovativní soustavu reflektorů LED matrix, která umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly bez rizika oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Systém tvořený ze 16 segmentů světelných diod (po 8 na každé straně vozidla) automaticky a kontinuálně rozdělují dosah světelných paprsků podle momentální situace v provozu.
Kromě těchto novinek je k dispozici ještě široká škála bezpečnostních, asistenčních a komfortních systémů. Např. kamera Opel Eye nové generace, systém rozeznávání dopravních značek nyní kombinuje obrazy kamery a informace z navigačního systému. Asistenční systém pro udržování jízdního pruhu je doplněný funkcí s automatickou korekcí řízení pro případ, že vozidlo neúmyslně opouští jízdní pruh. Zdokonaleny byly i funkce na dodržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla. Jestliže řidič nereaguje dostatečně na výstrahu, systém podpoří brzdění nebo automaticky zabrzdí vozidlo. Tím pomáhá předcházet kolizím anebo snižuje intenzitu nárazu při nízkých rychlostech od 8 do 80 km.h-1. Při rychlosti 40 km.h-1 dokáže systém autonomně zabrzdit vozidlo plnou intenzitou.
Ke komfortním systémům nelze nevzpomenout nová přední ergonomická sedadla s certifikaci AGR. Poprvé v kompaktní třídě nabízejí masážní funkce, paměti nastavení, ventilaci a nastavování bočních částí.
 

 
Publikováno: 24. 2. 2016 | Počet zobrazení: 2282 článek mě zaujal 454
Zaujal Vás tento článek?
Ano