asseco Aimtec murr

Systém rychlého dobíjení elektromobilů bude mít svůj standard

Audi, BMW, Daimler, Ford, General Motors, Porsche a Volkswagen se dohodly na podpoře harmonizované jednoportové dobíjecí zdířky pro elektromobily v Evropě i v USA.   

 

Jde o systém kombinovaného dobíjení, který integruje všechny dobíjecí scénáře do jediného konektoru na automobilu a sjednocuje komunikaci mezi vozem a dobíjecí stanicí. Díky tomu bude možné dobíjet na jedné rychlodobíjecí stanici elektromobily od všech zúčastněných značek. Sedmička výrobců se zároveň dohodla na podpoře komunikačního protokolu HomePlug Green Phy pro integraci elektrických vozidel do „inteligentních“ rozvodných sítí.
Automobilky stvrdily důležitost jednotného mezinárodního přístupu k dobíjení elektromobilů podpisem společné dohody o Kombinovaném systému dobíjení, který by se měl stát mezinárodně standardizovaným řešením pro dobíjení elektrických vozidel v Evropě i Spojených státech amerických. Věří, že vývoj společného dobíjecího řešení je v zájmu zákazníků, automobilového průmyslu i poskytovatelů dobíjecí infrastruktury. Standardizace sníží náročnost výroby elektromobilů, urychlí instalaci dobíjecích stanic a především zlepší vlastnickou zkušenost majitelů elektromobilů.
Výrobci poukazují na úspěch norem Level 1 a Level 2 (pro 220 V dobíjení ve Spojených státech), na jejichž příkladu dokládají, jak standardizace přispívá k rozšíření elektromobilů a zvyšování spokojenosti jejich uživatelů. Harmonizované dobíjení je zpětně kompatibilní s americkým konektorem J1772 i s evropským řešením IEC 62196 Typ 2. Schválení normy J1772 přineslo majitelům elektromobilů jistotu, že budou moci dobíjet svůj vůz na jakékoli stanici podporující Level 2. Před zavedením tohoto standardu přitom zákazník často netušil, zda bude port dobíjecí stanice kompatibilní se zdířkou na jeho konkrétním elektromobilu.
 

 

 
Publikováno: 11. 12. 2011 | Počet zobrazení: 2838 článek mě zaujal 684
Zaujal Vás tento článek?
Ano