asseco Aimtec murr

„Myslete modře!“ - nabádá VW k ekologickému přístupu

Volkswagen zahajuje v ČR v rámci projektu „Think Blue.“ kampaň zaměřenou na odpovědný přístup k životnímu prostředí. Kromě ambice stát se v roce 2018 největší automobilkou na světě si firma Volkswagen vytyčil i cíl stát se tou nejzodpovědnější automobilovou značkou vzhledem k životnímu prostředí.   

 

Zajištění dostupnosti trvale udržitelné mobility pro každého je pro značku VW nejvyšší prioritou. Její výrobní program proto již dnes zahrnuje nejrůznější modely BlueMotion Technology, BlueTDI, EcoFuel, BiFuel nebo Hybrid. V praxi však k účinné ochraně životního prostředí samotná nabídka vyspělé techniky nestačí, a tak vznikl projekt „Think Blue.“ zaměřený na osvětu široké veřejnosti a podporu ekologického chování s cílem podporovat povědomí o potřebě aktivního přístupu k zodpovědnosti za životní prostředí.
Inspirace pro název „Think Blue.“ sahá až do 60. let, kdy se Volkswagen významně podílel na demokratizaci mobility. Jedna z nejznámějších kampaní této značky nesla tehdy název „Think small". Aktuální výzvou automobilového průmyslu je učinit hospodárnou a ekologickou mobilitu dostupnou pro každého a VW chce opět stanout v čele. Proto na trh uvádí cenově dostupné automobily s velmi nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí, a zároveň se prostřednictvím nové kampaně „Think Blue." snaží navázat dialog s veřejností.
K plnému využití obrovského potenciálu nejmodernějších technologií pro snižování spotřeby paliva a emisí v moderních vozech je totiž nezbytná i součinnost řidiče, jehož styl řízení má na skutečnou spotřebu paliva zásadní vliv. Projekt „Think Blue." se proto snaží propagovat také zásady ekonomické a ekologicky šetrné jízdy, které umožňují snížit spotřebu paliva až o desítky procent. V praxi to ukázala i letošní mezinárodní soutěž „Think Blue. World Championship 2011“, v níž zvítězil Rakušan Gilbert Plank, který se třemi spolucestujícími včetně zavazadel ujel za volantem modelu Golf BlueMotion 632 km s průměrnou spotřebou 3,75 l/100 km.
V rámci loni zahájeného celosvětového projektu „Think Blue." se Volkswagen zaměřuje rovněž na výrobu využívající energii z obnovitelných zdrojů, na recyklaci a na vývoj elektromobilů a dalších alternativních pohonů, které budou na trh uvedeny v horizontu několika let. Koncern se navíc zabývá také zcela novými přístupy k řešení individuální mobility, jak naznačuje například nedávno představený koncept NILS nebo projekt sdílení vozidel „Quicar“. V samotné výrobě hodlá Volkswagen díky iniciativě „Think Blue. Faktory“ snížit emise skleníkových plynů do roku 2020 o 40 % ve srovnání s rokem 2010.      /VW/
 

 

 
Publikováno: 11. 12. 2011 | Počet zobrazení: 2774 článek mě zaujal 709
Zaujal Vás tento článek?
Ano