rossleor asseco murr

Aby auta v servisu nečekala

Moderní logistika je založena na rychlosti a spolehlivosti, což u zásobovacích procesů pro automobilový průmysl, kde jsou uplatňovány principy just-in-time platí dvojnásob. Ale ani u následného servisu pro automobily nelze slevit nic z parametrů kvality a dostupnosti „nejlépe hned“. O tom ví své Ing. Lukáš Ondráček, Country Manager firmy TROST pro ČR, která se na tyto zákazníky z řad autoservisů specializuje.  

 

Trost nedávno otevřel v Nýřanech nové moderní logistické a zásobovací centrum pro aftermarket automobilového průmyslu. Jaké výhody můžete díky nově zprovozněnému velkoskladu náhradních dílů svým partnerům a zákazníkům nabídnout?

Hlavní výhodou je dostupnost širokého sortimentu zboží, jenž je několikanásobně větší než u běžných regionálních skladů. Nýřanské logistické centrum není využíváno jen pro české zákazníky, ale z více než 90 % i pro okolní země, jako je Německo, kde sídlí naše mateřská společnost, dále pak pro Rakousko a Slovensko. Díky umístění tohoto centrálního uzlu v ČR, mohou naši zákazníci čerpat ze zásob umístěných na 32 tis. m2 skladovací plochy, kde je kapacita pro 150 tis. druhů zboží.

Za jak dlouho tedy zákazník v praxi zboží dostane?

Samozřejmě, že bez vhodně nastavené logistiky by našim zákazníkům byla velká skladovací plocha k ničemu. Proto jsme přistoupili k řešení, kdy zákazník při objednání do 20:00 obdrží zboží z Nýřan ještě v noci nebo nejpozději druhý den ráno závozem z jeho domovské pobočky. To platí i pro naši nejvzdálenější pobočku v Ostravě. Pobočky na území Čech jsou napojeny i denním závozem, takže zákazník objedná zboží dopoledne a dostane jej tentýž den odpoledne.

Kdo jsou vaši zákazníci a jaký sortiment nejvíce využívají?

Největší skupinou našich zákazníků jsou nezávislé autoservisy. Ti od nás převážně nakupují náhradní díly, které mají srovnatelnou kvalitu jako originální díly. Jde o díly určené pro „aftermarket“ * a jejich použití i v nových vozech nijak nenarušuje záruku výrobce vozidla. To je dáno díky nové blokové výjimce (Nařízení Evropské Komise č.461/2010). Ta také nezávislým autoservisům umožňuje přístup k technickým datům výrobců vozidel a garantuje možnost oprav nových vozidel i v neznačkových autoservisech. Díky tomu mohou i další naši zákazníci, mezi které patří autodopravy a fleetové firmy, využívat srovnatelné originální kvality našeho sortimentu za výhodnou cenu.

* Aftermarket je sekundárním trhem automobilového průmyslu zabývající se výrobou, distribucí, prodejem a instalací všech automobilových dílů, chemikálií, nářadí, zařízení a příslušenství pro osobní i užitková vozidla po prodeji vozu původním výrobcem zákazníkovi.
 

 

 
Publikováno: 4. 1. 2012 | Počet zobrazení: 5046 článek mě zaujal 844
Zaujal Vás tento článek?
Ano