asseco Aimtec murr

Exportní koučink pro malé a střední podniky

Od února spustila agentura CzechTrade program pod názvem Exportní koučink, který je zaměřený na malé a střední podniky po celé ČR. Pracovníci agentury budou v regionech v průběhu roku uskutečňovat 13 exportně zaměřených fór a konferencí s cílem představit na nich evropské i mimoevropské trhy. 

 

CzechTrade ve spolupráci s agenturou CzechInvest a s regionálními hospodářskými komorami zahájili činnost sítě exportních konzultantů v regionech: v Hradeckém, Pardubickém, Ústeckém, Jihomoravském a v Moravskoslezském kraji. Pro letošní rok zorganizovala agentura Czech Trade také sérii 13 teritoriálně zaměřených akcí, jejichž cílem bude představit zajímavé evropské a především mimoevropské trhy. Kromě zástupců zahraničních kanceláří CzechTrade na fórech vystoupí také zástupci dalších proexportních institucí a organizací.
Průzkumy mezi exportéry totiž ukazují, že jednou z hlavních překážek při hledání nových odbytišť je nedostatek informací. První dvě akce, jedna v Ostravě (představení Německého trhu) a druhá v Plzni (export do skandinávských zemí), se uskutečnili už v březnu. Firmy se mohou hlásit na exportní fóra zdarma na webu agentury CzechTrade.
Hlavními benefity programu Exportní koučink jsou komplexnost a provázanost jednotlivých aktivit. Program nabízí komplexní servis od prvotní konzultace se zájemcem v regionu, přes detailní zpracování strategie v centrále, až po úspěšný vstup na vybraný zahraniční trh. Regionální zastoupení budou provázaná s Klientským centrem pro export, které agentura CzechTrade provozuje společně s ministerstvy průmyslu a ochodu a zahraničních věcí. Pokud firmy v regionech projeví zájem o teritorium, ve kterém CzechTrade nepůsobí, bude jejich požadavek předán právě odborníkům Klientského centra pro export, kteří ho vyřídí v rámci jednotné zahraniční sítě.

 

 
Publikováno: 10. 5. 2016 | Počet zobrazení: 1943 článek mě zaujal 390
Zaujal Vás tento článek?
Ano