asseco Aimtec murr

Testy prototypu vysokorychlostní dopravy budoucnosti

Společnost Hyperloop one (dříve Hyperloop Technologies) provedla v polovině května na svém zkušebním polygonu v Nevadě úspěšně první test technologického demonstrátoru systému Hyperloop, který by v budoucnu měl umožnit cestování ve speciálních kapslích rychlostí zhruba 1200 km.h-1. 

 
V rámci projektu POAT (Propulsion Open Air Test) firma pracující na vizi Elona Muska předvedla vysokorychlostní dopravu nového typu, že její princip může opravdu fungovat. Před zraky stovek inženýrů a novinářů zrychlil pokusný vozík v podobě kluzných saní poháněných lineárním urychlovačem na 187 km.h-1 během jediné sekundy. 
Pokusné saně o hmotnosti 680 kg jely na ocelové kolejnici podobné konvenčním kolejím, ale firma pracuje na levitačním systému, který by měl být schopen dosáhnout tisíciny atmosférického tlaku s využitím mnohem méně energie, než potřebují soupravy Maglev současného typu, které vyžadují k vytvoření levitačního efektu velké množství energie a ta zase generuje teplo, takže je zapotřebí výkonný chladicí systém. Hyperloop by měl tyto slabiny odstranit, a umožnit tak výraznou redukci energetických nároků systému. 
„Dnes jste viděli test lineárního elektrického motoru. To byl ale jen začátek. V létě postoupíme dál a začneme s výstavbou 3,5m tunelů s levitačním systémem, který nebude využívat energii, ale pasivní metody," řekl vedoucí projektu Rob Lloyd s tím, že cílem je zredukovat náklady tak, aby dosáhly nejvýše dvou třetin ceny systému rychlovlaků a přitom nabídly trojnásobnou rychlost. V potrubí má zařízení využívající sílu stlačeného vzduchu a magnetismus dosahovat až rychlosti zvuku. Konkurenční Hyperloop Transportation Technologies, pracující na obdobném projektu, oznámila rovněž svou vlastní verzi pasivní magnetické levitace.

 
Publikováno: 27. 7. 2016 | Počet zobrazení: 1675 článek mě zaujal 404
Zaujal Vás tento článek?
Ano