Rozšířená realita dneška: letadla a pokémoni
I když ještě nedávno byly Google glass využívající technologii rozšířené reality (AR) a jejich klony technologickým hitem, v praxi se zobrazování různých doplňkových informací v zorném poli uživatele přes nadšené prognózy příliš neuchytilo.
Technologie jako taková nicméně funguje v podobě specializovaných aplikací, např. jako pomůcka techniků v automobilkách, či u leteckých výrobců a servisních firem, kteří nemusejí listovat objemnými manuály, mají ruce volné na práci, a přece všechny potřebné informace na očích - a to doslova. Google Glass tak našly uplatnění u Boeingu, kde při montáži letadel využívali technici návody v podobě PDF na laptopech a tabletech. Nyní jim díky Google Glass umožnilo zrychlit sestavovací proces o čtvrtinu a chybovost snížit dokonce o polovinu. Aplikace vytvořená ve spolupráci s firmou APX Labs, výrobcem softwaru pro chytré brýle Skylight, podporuje hlasové ovládání, umožňuje skenovat QR a čárové kódy, nahrávat a zobrazovat instrukce a streamovat, co uživatel právě vidí.
Rozšířená realita ale našla nyní využití (a chytila druhý dech) ve zcela jiné oblasti: herním průmyslu. Pokémánie, která AR dostala na mobily - a tím i k nejširšímu okruhu uživatelů - potvrdila, že ne elitní hi-tech, ale právě jednoduché a doslova dětinské aplikace dokážou oslovit trh a vydělat peníze. Tvůrci Pokémon Go si pomocí obskurních příšerek zatím chytře mapují možnosti komerčního využití, a je pravděpodobné, že brzy se nám místo hledaného pokémona na mobilu objeví i „neodolatelné nabídky“ firem v okolí - a jsme přesně tam, kde nás chtěli mít...