rossleor asseco murr

Není nad pořádný dvoutakt!

 
I když dvoutaktní motory si asi většina lidí, zejména starší generace, spojuje s nevábné emise vypouštějícími vozidly z produkce automobilek bývalé východoněmecké NDR - trabanty a wartburgy - jejich využití je i jinde. Pohánějí např. velké námořní lodě. 
A právě k tomuto účelu slouží i dvoutaktní nízkorychlostní motor Mitsui-MAN B&W 7G50ME-C9.5-GIE vyrobený japonskou loďařskou firmou Mitsui Tamano Works. Jde o vůbec první plynovou pohonnou jednotku svého druhu na světě typu ME-GIE, poháněnou etanem. Sloužit bude na lodích pro přepravu etylenu. Motor, který je výsledkem mnohaletého výzkumného a vývojového úsilí, je upravenou variantou metanem poháněné verze ME-GI a umožňuje využití tří druhů paliv podle aktuální výhodnosti. Používá vysokotlaké vstřikování plynu a nabízí provozovatelům palivo, jehož emisní profil je podobný metanu a obsahuje zanedbatelné množství síry a nízké emise CO2, což umožňuje splnění stále přísnějších emisních limitů. Výrobce jej charakterizuje jako nejšetrnější k životnímu prostředí z dostupných technologií. Zatímco ME-GI motory jsou zkonstruovány pro použití metanu, fungování na etan, který je po metanu druhou nejobsáhlejší složkou v zemním plynu (podíl se pohybuje v rozmezí 1 - 6 %), je předmětem nového vývoje.

 
Publikováno: 30. 11. 2016 | Počet zobrazení: 2565 článek mě zaujal 476
Zaujal Vás tento článek?
Ano