asseco Aimtec murr

Volkswagen Caddy - křivky, které nestárnou

Mezi malými furgony je Caddy z dílny Volkswagen velmi populární a to nejen v osobním provedení, ale i v užitkovém. Vývojáři automobilky vytvářejí vozy s designově čistými liniemi a hladkým profilem, proto jsou tyto modely i po několika letech žádaným zbožím. Ale nadčasový design nemusí být to hlavní, proč si pořídit zrovna užitkovou verzi.

 
Na redakční test se nám dostal užitkový model Caddy z nabídky autobazaru AAA AUTO. Pokud si v bazaru kupujete osobní ojetinu, je to většinou kvůli značce a jízdním vlastnostem, o kterých jste přesvědčeni, že jsou přesně pro vás a také že vyjde levněji než nový model. U užitkových verzí je to sice obdobné, ale zájem kupujícího je soustředěn hlavně na užitné vlastnosti, protože jde o prostředek k práci.
V současných užitkových modelech a u Caddyho zvlášť, je výhodou, že už i tyto vozy jsou vybaveny tak, aby se uživatel cítil jako v osobním automobilu. A to nejenom designově, ale i z hlediska vybavení asistenčními a bezpečnostními systémy.
Testované vozidlo bylo registrováno v roce 2013 a užíval jej pouze první majitel, což bylo znát na velmi zachovalém interiéru. Při bližším ohledání byly znatelné určité znaky používání, ale nic, co by naznačovalo nešetrné zacházení. Např. gumová podlaha u řidiče byla opotřebovaná prošlapáním, ale jinak na plastech palubní desky ani na potazích sedadel nebyly známky poškození. Při pokračujícím slušném zacházení vydrží interiér další roky bez toho, aby se jej nový majitel bál prodat za slušnou zůstatkovou hodnotu. 
I karoserie zvenčí, ačkoli mělo auto najeto přes 168 tisíc km, vypadala velmi zánovně bez viditelných škrábanců či jiného poškození. Navenek byl tento tříletý vůz skoro k nerozeznání od nového modelu, liší se prakticky jen v detailech, především oblejšími předními světlomety a přední maskou. V nové verzi již není znak automobilky zakomponován do přední kapoty jako na testovaném voze a plastový nárazník zmohutněl a dostal více žebrování ve spodní části.  
 
Nákladový prostor
Od kabiny byl nákladový prostor oddělen plechovou stěnou, zamřížovanou v horní části a s otevíratelnou sekcí za sedadlem spolujezdce. Navíc sedák u sedadla spolujezdce se dá překlopit dopředu a opěradlo sklopit k použití buď jako příruční stolek s otvory na lahve, nebo pro převoz delších předmětů.  
Po otevření zadních křídlových dveří, které jsou v příplatkové výbavě (běžně je užívané výklopné víko) je poznat, že prostor sloužil svému účelu. Obložen byl barvenou překližkou, na které jsou vidět škrábance, které jsou patrné i na vnitřních blatnících kol. Ale jinak nebyl prostor nijak poškozený. Bylo vidět, že původní majitel se o vozidlo staral a předpokládal jeho opětovný prodej. Dvoukřídlé zadní dveře se daly otevírat pouze v úhlu 90°, chyběl systém otevírání ve 180° úhlu, ale zato předchozí majitel nešetřil a pořídil za příplatek i boční pravé posuvné dveře. Což je výhodou při těsném městském parkování pro vykládku menších předmětů.
 
Motorizace
V testovaném modelu byl použit motor 1,6 TDI o výkonu 55 kW, propojený s 5stupňovou
 manuální převodovkou. Při nezatíženém stavu motor vozidlu bohatě stačil, ale při zatíženém je potřeba více akcelerovat. Zkoušel jsem jej v zatíženém stavu při dálniční rychlosti, vozidlu chvíli trvá, než se rozjede na povolenou rychlost, ale pak už stačí jen jemně udržovat akcelerátor na 5. rychlostním stupni. Horší to je při delším stoupání, kde motor sice ztrácí na výkonu, ale nakonec vše zvládne bez podřazení. Protože je nákladový prostor oddělen jen plechovou stěnou, je v kabině dost slyšitelný hluk od silnice, při nižších městských rychlostech je hluk přijatelný. Líbilo se mi přesné řazení rychlostních stupňů, dobře korespondující se spojkovým pedálem. 
Boční poryv větru nebo projíždějící kamion Caddym bez zátěže zakolísá, na podvozku jsou cítit nerovnosti silnice, ale vše se změní při zatížení, kdy Caddy tyto nástrahy s přehledem překonává. Při prudším projíždění zatáčky při nezatíženém stavu se Caddymu přetáčí "zadek", ale to řešit nemá cenu, protože vozidlo je primárně určeno pro jiné aktivity, než je závodní okruh. Výhodou čtyřválcového agregátu byla jeho spotřeba. Klidná jízda bez nákladu vykazovala spotřebu kolem 4,5 l, při zatíženém stavu se hodnota ustálila na 5 l na 100 km. Horší to je pak při dálničních rychlostech při naloženém vozidle, kdy spotřeba stoupla na 8,9 l.  
Když se podíváme na současné ceny nového modelu Caddy, kde motor 1,6 TDI byl nahrazen dvoulitrovým agregátem o výkonech 55, 75 a 110 kW, zůstává nám srovnat ceny motorizace o stejném výkonu, a to 55 kW. Nový Caddy 2,0 TDI o výkonu 55 kW se dá pořídit od 442 000 Kč (akční cena) do ca 470 000 Kč. Model 1,6 TDI z roku 2013 o výkonu 55 kW je v nabídce za necelých 220 000 Kč, tzn. po tříletém provozu zhruba o polovinu. 
 
Publikováno: 29. 12. 2016 | Počet zobrazení: 2074 článek mě zaujal 439
Zaujal Vás tento článek?
Ano