rossleor asseco murr

Volkswagen Passat Variant GTE - třetí koncernový hybridní automobil

Oblíbený manažerský i rodinný vůz přišel letos na trh s inovativním hybridním pohonem s možností externího nabíjení (plug-in hybrid) a zákazníci si ho mohou objednat v karosářských variantách Limuzína i Variant. Umožňuje jízdu s nulovými emisemi na krátké vzdálenosti i dálkové cestování při vysoké úrovni komfortu a bezpečnosti.

 
Osmá generace úspěšné modelové řady koncernu získala hned po narození prestižní evropské ocenění Car of the Year 2015, posbírala i další ceny, včetně těch nejvýznamnějších za design. Díky nejmodernější konstrukci designéři dali Passatu výrazně dynamičtější proporce, nižší karoserii, delší rozvor a větší kola. Při nezměněné vnější délce nabízí přesto mnohem větší vnitřní rozměry. Zároveň byla do výbavy zařazena nejnovější technická řešení.
Testovaný Passat GTE, v našem případě Variant, je po modelech XL1 a Golf GTE třetím hybridním vozem značky s možností vnějšího nabíjení. Základem hybridního pohonného ústrojí je zážehový turbodmychadlem přeplňovaný motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW, kombinovaný s elektromotorem o výkonu 85 kW, se speciální samočinnou 6stupňovou převodovkou DSG a lithium-iontovým akumulátorem. Nejvyšší celkový výkon soustavy Plug-in-hybrid dosahuje 160 kW. To umožňuje nejvyšší rychlost 225 km.h-1 a zrychlení z 0 na 100 km.h-1 za 7,4 sekundy u limuzíny a 7,6 u kombi. Kombinovaná spotřeba paliva by se podle výrobce měla pohybovat v rozmezí pouhých 1,6 až 1,7 l/100 km, při čistě elektrickém pohonu je spotřeba energie podle jednotlivých variant v rozpětí od 12,2 do 12,9 kWh/100 km. To umožňuje ujetí přibližně 50 km na jedno nabití akumulátoru. Celkový dojezd na základě normované spotřeby by mohl dosáhnout až na 1114 km. Připojení kabely k elektrické síti zajišťuje zásuvka v masce chladiče vedle emblému VW. Při úplném vybití trvá nabíjení asi 2,5 hodiny s nástěnnou nabíječkou nebo 4,25 hodiny při dobíjení z běžné elektrické sítě.
Pohrávat si navíc můžete s několika volitelnými provozními režimy. Zařazením volicí páky do polohy B zpětně získáváte energii rekuperací. Stisknutím tlačítka pro jízdní mód GTE dojde ke spojení síly obou motorů, vše je podřízeno dosažení maximálního sportovního výkonu i s tužším nastavením řízení. Mód E je pro čistě elektrickou jízdu, abyste zejména ve městech a rezidenčních oblastech nezatěžovali okolí hlukem nebo emisemi. Hybrid značí kombinaci obou motorů, kdy se elektrický automaticky přepne na spalovací, hlavně při větším zrychlení nebo vyšší jízdní rychlosti. V režimu Battery Charge se vysokonapěťový akumulátor nabíjí a tím se zvyšuje elektrický dojezd.
Aby dokázal řidič co nejlépe využívat všechny možnosti k dosažení optimálních výsledků výkonu, spotřeby, dobíjení za jízdy, musí si vše osahat v delší praxi. Při týdenním testu jsem pochopitelně experimentoval, ale tím zcela jistě nedosáhl na možnou úroveň. Funkčnost externího nabíjení jsem pouze vyzkoušel, ale prakticky dobíjel jen možnostmi při jízdě. To pochopitelně ovlivnilo i zachycené hodnoty. Najel jsem 685 km, z toho po městě jen asi 50 km. Dojezd ukazoval ještě 130 km na benzín a 2 km na elektřinu. Nádrž na 50 l při zahájení testu nebyla zcela plná, takže celkový dojezd téměř 820 km je více než slušný. Když je však akumulátor prázdný a jedete svižněji pouze na benzín, tak je motor poměrně dost žíznivý. A tak pro co nejhospodárnější, dlouhodobější provoz platí základní rada - externě dobíjet, dobíjet a dobíjet. Soustavě Plug-in-hybrid jsou přizpůsobeny ukazatele na digitálním panelu informačního sytému. Oddělené jsou budíky vlevo pro elektromotor, vpravo pro benzínový agregát, obsahují i údaje o uvedených jízdních režimech a mezi oběma hlavními kruhovými přístroji si můžete zobrazit také další navolená data.
Volkswagen Passat GTE má jinak bohatou sériovou výbavu, nechybí v ní třeba asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, adaptivní tempomat, třízónová automatická klimatizace Climatronic či bezklíčový přístupový systém Keyless Access. Cestující jsou chráněni soustavou airbagů, včetně kolenního pro řidiče, k pohodlí přispívá atraktivní čalounění sedadel kombinací Alcantary a kůže, multifunkční volant s pádly pro manuální řazení, vyhřívání předních sedadel, přední a zadní LED světlomety mají funkce Coming Home a Leaving Home, parkování usnadňuje zadní kamera. Z prvků výbavy na přání byly ve voze nejnákladnější moderní mediální paket s navigací Discover Pro a 8" barevným dotykovým displejem, nejrůznější pakety pro bezpečnou jízdu a parkování, apod.
Základní cena Volkswagenu Passat GTE Variant je 1 182 900 Kč, s výbavou na přání dosáhla na 1 404 500 Kč.
 
Publikováno: 31. 1. 2017 | Počet zobrazení: 2091 článek mě zaujal 414
Zaujal Vás tento článek?
Ano