asseco Aimtec murr

Rok umělé inteligence a virtuální reality

Ve své výroční zprávě zveřejnila společnost Ericsson 10 hlavních technologických spotřebitelských trendů pro rok 2017. Měl by k nim patřit rychlý nástup umělé inteligence (AI), pokročilé virtuální reality (VR) a také ztráta digitálního soukromí.

 

Poznatky vychází z více než 20letého zkoumání globálních aktivit firmy Ericsson ConsumerLab, a z online průzkumu pokročilých internetových uživatelů provedeného ke konci loňského roku. Studie reprezentuje odpovědi 27 mil. respondentů, kteří označili za klíčové následující trendy:

1. Umělá inteligence bude všude: Už více než třetina (35 %) z pokročilých uživatelů internetu chce při práci poradce umělé inteligence, a 40 % chce počítač s AI/VR jako hlavním rozhraním. Čtvrtina dotazovaných si umí představit umělou inteligenci jako svého manažera. Na druhou stranu se téměř polovina dotazovaných obává, že brzy přijde kvůli robotům s umělou inteligencí mnoho lidí o práci.

2. Rychlost nástupu internetu věcí (IoT): Spotřebitelé stále více využívají automatizované aplikace, které podporují IoT. Dva z pěti věří, že smartphony se naučí orientovat v jejich prostředí a budou automaticky za ně vykonávat potřebné aktivity.

3. Chodci upřednostňují autonomní vozy: Řidiči automobilů nemusejí v budoucnu vůbec existovat. Čtvrtina chodců by se cítila bezpečněji při přecházení ulice, kdyby všechna vozidla byla autonomní a 65 % ze všech dotazovaných by autonomní auta ráda vlastnila.

4. Sloučená realita: Téměř 4/5 uživatelů VR věří, že už za pouhé tři roky bude virtuální realita nerozeznatelná od skutečnosti. Polovina respondentů se již zajímá o rukavice nebo obuv, které umožňují komunikovat s virtuálními objekty.

5. Tělesný nesoulad: Pokud se autonomní automobily stanou realitou, nevolnost spojená s používáním automobilů se zvýší. Tři z deseti lidí předpokládají možnost potřeby pilulky zabraňující nevolnosti v autě, třetina dotazovaných chce používat pilulky v rámci virtuální a rozšířené reality.

6. Paradox Inteligentních bezpečnostních zařízení: Více než polovina zkoumaných již používá nouzové poplachy, sledování nebo různá upozornění na svých chytrých telefonech. Z těch, kteří se díky svému smartphonu cítí bezpečněji, si tři z pěti dovolují jít do většího rizika, protože spoléhají na svůj chytrý telefon.

7. Sociální sila: Lidé ochotně používají sociální sítě jako zdroj informací. Pro třetinu jsou hlavním zdrojem zpráv a novinek, více než čtvrtina označuje názory svých kontaktů a přátel jako hodnotnější než stanoviska politiků.

8. Rozšířená osobní realita: Více než polovina lidí by chtěla využít brýle s rozšířenou realitou k osvětlení tmavého prostředí a ke zdůraznění nebezpečí. Více než jeden ze tří by také rád upravil rušivé prvky kolem nich.

9. Rozdělení soukromí: Dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí používat jen šifrované služby, nicméně lidé jsou ve svých názorech rozděleni. Téměř polovina by chtěla mít jen přiměřeně kvalitní soukromí napříč všemi službami, a více třetina je přesvědčena, že soukromí již neexistuje.

10. Big Tech pro všechny: Více než 2/5 pokročilých uživatelů internetu chtějí získat všechny své výrobky od pěti největších IT společností. Tři ze čtyř věří, že k tomuto dojde již do pěti let.     

/ec/

 
Publikováno: 28. 3. 2017 | Počet zobrazení: 1702 článek mě zaujal 347
Zaujal Vás tento článek?
Ano