Škoda Octavia L&K - čtyřkolka v nejvyšší výbavě
Od uvedení na trh v roce 1996 vyrobila automobilka už více než pět milionů Octavií. Jsou jejím nejvýznačnějším modelem, který ve své třídě kompaktních vozů nabízí jeden z největších interiérů, má výrazný design, chlubí se vysokou úrovní výbavy a nejnovějšími technologiemi. Od počátku roku přichází na trh významně přepracovaná Octavie. My jsme ještě v mrazivém počasí na přelomu loňska a letoška vyzkoušeli zástupce třetí generace v tom nejzářivějším provedení.
Elegantní interiér s kombinací kůže Alcantara-umělá kůže je obložen imitací
dřeva nebo dekorem Piano Black. Na opěradlech je vytlačeno logo Laurin & Klement.
Logo jako ozdobná plaketka je i na obou blatnících, prahových lištách i na hlavici řadicí páky. Výjimečnost vozu zdůrazňují 18" kola z lehké slitiny Turbine.
Ve výbavě Laurin & Klement najdete v podstatě všechny vymoženosti v základu. Ať už jde o vnitřní komfortní výbavu, bezpečnostní a asistenční systémy apod. Takže nejvýraznějšími a nejnákladnějšími prvky z výbavy na přání byly paket Traveller Assist, obsahující mj. infotainment Columbus s navigací s DAB, 8" barevný Maxi DOT displej, rozpoznání dopravních značek apod., a dále adaptivní podvozek a Driving Mode Select pro volbu jízdního režimu. Umožňuje přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu v režimech Normal, Sport, Comfort, Eco a Individual, doporučuji využívat, rozdíly mezi nimi jsou skutečně velmi znatelné.
Základní cena Škody Octavie Laurin & Klement v uvedené konfiguraci je 806 900 Kč.
Jak už jsem poznamenal v úvodu, mladoboleslavská automobilka právě vstupuje na trh s významně přepracovanou Octavií. Objednávky začala přijímat v závěru loňského roku a první vozy dostanou zákazníci na počátku roku letošního. Přináší výraznější design, nové prvky výbavy a nejnovější technologie asistenčních systémů, infotainmentu a konektivity.
Pokud jde o design, tak auto má novou příď s širokou maskou chladiče, přepracovaný nárazník s širším otvorem pro nasávání vzduchu, s výplní se strukturou včelí plástve. Octavia narostla o několik milimetrů do délky, zadní rozchod vzrostl o 20, respektive 30 mm v závislosti na motorizaci a zadní nápravě. Interiér má působit dojmem vyšší kvality a funkčnosti, drobnými úpravami prošly přístrojový panel a ovládání klimatizace.
Nabídku pohonných jednotek představují tři benzínové motory TSI, tři dieselové TDI a jeden agregát G-TEC. Výkonnostní spektrum začíná na 81 kW a končí na 135 kW. Mimořádně hospodárným má být zážehový agregát 1,4 l G-TEC o výkonu 81 kW, konstruovaný pro provoz na benzin i zemní plyn. Téměř pro všechny motory je v nabídce vedle manuální převodovky i 6stupňová nebo 7stupňová převodovka DSG.
V inovované Octavii jsou také infotainment systémy nové generace. Jejich kapacitní displeje
Oldřich Šesták