asseco Aimtec murr

Ocelový veletrh s vysokým leskem

Ve dnech 17. a 18. května 2017 se na brněnském výstavišti uskuteční již 9. ročník mezinárodního veletrhu korozivzdorných ocelí STAINLESS 2017. Veletrh pořádaný s dvouletou periodicitou je určen především specialistům z ocelářského průmyslu a jejich obchodním partnerům.

 

STAINLESS, který se na brněnském výstavišti koná od roku 2009, patří svým rozsahem sice mezi menší veletržní akce, což ale rozhodně neplatí o jeho významu. Jde o prestižní, vysoce specializované setkání průmyslu korozivzdorných ocelí s masivní zahraniční účastí. Akce je vysoce ceněná oborovými vystavovateli i návštěvníky, kteří se z podstatné části rekrutují z oborových profesionálů. Veletrhu se tradičně účastní kolem sto padesáti firem z řad výrobců, subdodavatelů, obchodníků, zpracovatelů a dodavatelů zařízení působících v oboru korozivzdorných ocelí - z toho je více než tři čtvrtiny zahraničních, což je ve statistikách portfolia veletrhů konaných na brněnském výstavišti vůbec nejvyšší podíl. Mezi odbornými návštěvníky - kterých pravidelně přichází více než tisícovka, dosahuje tento podíl takřka 40 %. STAINLESS je tak, jak zdůrazňují pořadatelé veletrhu, ideální prezentační a komunikační platformou zejména pro zájemce o český, slovenský, rakouský a polský trh.

Nic pro „sběrače propisek“
Tím, že veletrh navštěvuje vysoce kvalitní klientela ze zhruba čtyř desítek zemí Evropy a Asie - 76 % vystavovatelů a 36 % návštěvníků je právě ze zahraničí - se na brněnském výstavišti nabízí unikátní příležitost navázat a upevnit kontakty s potenciálními kooperačními partnery a odběrateli. Tradičně nejvíce jsou na veletrhu zastoupeni vystavovatelé z oboru korozivzdorné oceli, zejména její výrobci, dále firmy prezentující produkty na ní založené. Představují se zde korozivzdorné oceli, suroviny a materiály pro jejich výrobu i hutní polotovary a výrobky z korozivzdorných ocelí, výrobky sléváren, kováren a lisoven, včetně dílů a výrobků z korozivzdorných ocelí pro vybrané oblasti průmyslu a koncové spotřeby. Podstatnou část nomenklatury tvoří samozřejmě i stroje, zařízení a další vybavení pro úpravy a zpracování korozivzdorných ocelí, výpočetní, zkušební a měřicí technika, ale i výzkum, služby a instituce pro tuto oblast speciálních ocelí.
Letos se bude STAINLESS konat opět v moderním pavilonu V, a zájem o účast již nyní projevilo na sto třicet vystavovatelů z 24 zemí. Kromě tradičních vystavovatelů z Německa, České republiky, Itálie, Indie či Polska jsou mezi nimi nově i firmy z Ruska, Švédska, Slovenska, Chorvatska a Norska. Z těch nejvýznamnějších jmenujme např. ThyssenKrupp, ACERINOX, Aperam, Italinox, Marcegaglia, Stappert, Maxim Tubes, India Steel Works a další.

Účastníci si veletrh pochvalují
Pro západoevropské vystavovatele je brněnský STAINLESS branou do zemí střední a východní Evropy. Účastníci minulého ročníku hodnotili veletrh velmi pozitivně a vysokou spokojenost účastníků dokumentují i jejich postřehy a komentáře k veletrhu. Paul Meijering, CEO nizozemské firmy Paul Meijering Stainless Steel, se veletrhu účastní již od prvního ročníku - tehdy ještě v Ostravě a pokaždé na něm našel nové obchodní partnery. Poslední ročník označuje doslova za fantastický: „Potkali jsme tu mnohem více nových zákazníků, než jsme očekávali - z Maďarska, Polska, Turecka, Německa, Itálie, Švýcarska...“
Švýcarská firma ChromiumTrade vystavovala v Brně poprvé v roce 2013 s velkou spokojeností a na následující ročník se vrátila už s podstatně větší expozicí. „Veletrh je sice menší než obvyklé průmyslové výstavy tohoto druhu, ale velmi specificky zaměřený a efektivní, s návštěvníky, kteří přijíždějí i z velmi vzdálených destinací, můžeme jednat velmi konkrétně. Potkáváme tu spoustu velmi dobrých zákazníků a také řadu nových z celé Evropy, proto považuji STAINLESS Brno z našeho hlediska za velmi důležitý,“ konstatuje její obchodní ředitel Franziskus Bagusat.
Pro Devena Choudharyho z indické společnosti Divine Tubes byla účast na posledním ročníku veletrhu premiérou - firma zahájila výrobu bezešvých trubek a chtěla je představit zákazníkům v Evropě. „Myslím, že tento veletrh je výborný pro východní Evropu, což je region, kde obchod v budoucnu dále poroste a může být pro nás zajímavější než trh v západní Evropě, který zpomaluje. Lidé přicházející k nám na stánek jsou vážní zájemci, se kterými můžeme diskutovat o našich produktech a kvalitě nabídky.“ Pochvaloval si i organizaci veletrhu a kromě vegetariánské stravy mu na něm prý nic nechybělo.
Tomáš Rýpar, jednatel českého zastoupení Schwer Fittings, se veletrhu zúčastňuje pravidelně, takže může srovnávat. Poslední veletrh hodnotí jako nejlepší a největší ze všech dosavadních ročníků. Oceňuje, že do expozice přišlo nejvíce návštěvníků, a to opravdových zájemců a možná i budoucích zákazníků.
Také polská firma Nova Trading se účastní již od prvního ročníku v Ostravě, kde byla hlavním partnerem, a každý ročník se prezentuje větším stánkem. Jak uvedla manažerka marketingu a rozvoje prodeje Izabella Suchorzynska, na posledním ročníku se firma prezentovala na dvojnásobné ploše než na předchozím a po celou dobu veletrhu vedla intenzivní obchodní jednání s dodavateli a obchodními partnery. „Pro Veletrhy Brno je to poměrně malý veletrh, ale pro naši branži je to velká událost. Z celého světa sem přijíždějí lidé, kteří v nerezové oceli něco znamenají, a pro naši firmu je to velmi užitečná příležitost, protože neztrácíme čas cestováním po světě, ale potkáme je všechny na jednom místě. Je to pro nás ta nejzajímavější akce.“
„Na STAINLESS jsme asi počtvrté a náš stánek navštívilo hodně zákazníků, takže jsme spokojeni. Obchodní jednání, která tady vedeme, jsou věcná, podařilo se navázat hodně nových kontaktů se zahraničními partnery, například na polském trhu, kam jsme zatím dosud nikdy nedodívali," uvedl Ivan Valach z 1. Miroslavské strojírny s tím, že za hlavní považují možnost sejít se tu se stávajícími zákazníky.
Polské zastoupení společnosti ThyssenKrupp je na veletrhu každé dva roky, a marketingový ředitel Maciej Kowalewski ho považuje za jednu ze dvou oborových výstav v Evropě a tu nejdůležitější pro východoevropský trh. „Je to hlavně setkání distributorů a výrobců, potkáváme se zde s našimi zákazníky, dodavateli a vůbec obchodními partnery, s nimiž můžeme diskutovat o současném trhu. Navážeme i nějaké nové kontakty, jednali jsme tu třeba s partnery z Číny a Indie. Můžeme uskutečnit spoustu schůzek prakticky se všemi důležitými partnery na jediném místě bez dlouhého cestování,“ říká.

Stainless 2015 v číslech
139 vystavovatelů z 19 zemí
3067 m2 čisté výstavní plochy
1726 návštěvníků z 35 zemí

 
Publikováno: 25. 5. 2017 | Počet zobrazení: 2092 článek mě zaujal 414
Zaujal Vás tento článek?
Ano