asseco Aimtec murr

Přijdou po plechovkách „plastovky“?

Zvykli jsme si označovat konzervy pojmem plechovky, možná si ale budeme brzo zvykat na nový pojem. Do potravinářského segmentu konzervovaných potravin pronikly plasty už dávno, nyní se ale objevily i v tak tradičním segmentu obalové techniky, jakou jsou plechové konzervy.

 

Americká firma McCall Farms představila jako první komerční novinku: plastový obal TruVue, kterou vyrobila společnost Sonoco Products. Polypropylenový kontejner z průhledného plastu s ocelovými konci může znamenat malou potravinářskou revoluci, i když nelze čekat, že by krásné fazolky v plastových nádobách obratem sesadily z trůnu kovové konzervy. Místo toho chce firma spíše obsadit mezeru na trhu, která bude doplňovat, nikoli kanibalizovat dosavadní byznys. Možnost vidět produkt v plechovce dává příležitost předvést čerstvost obsahu. Ale představuje také výzvu pro konzervárenské linky, protože vzhledem k průhlednosti zákazníci mohou snadno zjistit, zda plechovky např. nebyly řádně vyplněny, což se někdy stává.

Novinka zákazníky oslovila
„Plast je něco jiného, takže určitě bylo velkým rizikem přejít z pohodlné zóny kovových obalů, tradičních plechovek, ale inovace je nutná", řekla Annie Ham, marketingová ředitelka McCall Farms. Firma není velký podnik, ale přitom dost velký, aby se na rozdíl od velkých potravinářských společností mohla rozhodovat a jednat rychle, takže se rozhodli tento experiment podstoupit. Zatím ještě neuplynula moc dlouhá doba na zásadní vyhodnocování zkušeností, ale již nyní, kdy ještě nejsou k dispozici obchodní data, se zdá, že vykročili správným směrem. „Celkově lze říci, že zákazníci na novinku reagují dobře. Některé položky, jako třeba hrášek, se prodávají neuvěřitelně dobře, uvedla Annie Ham na nedávné konferenci Packaging v Tampě.
Kontejner, který je vytlačovaný, tvoří celkem 5 vrstev, které obsahují polypropylen jak na vnitřní, tak vnější straně, dvě vrstvy lepeného spoje PP ke středové EVOH vrstvě, která funguje jako bariéra bránící nežádoucímu přístupu kyslíku.
Obaly TruVue jsou dražší než ocelové plechovky, a proto i výrobky mají vyšší prodejní cenu než „plechovkoví" konkurenti. Obaly TruVue vidí hlavně jako možný most mezi konzervovanými a čerstvými potravinami. „Jsme ohromeni už od počátku zpětnou vazbou, kterou novinka získává od zákazníků. Maloobchodníci to milují," řekl Steven Gendreau, viceprezident firmy Sonoco pro prodej a marketing.

Plastové konzervy jsou začátek
„Kov je tu asi 200 let. Změnit to, zvláště když bylo před lety několik experimentů s jinými plastovými nápady, které se ne vždy osvědčily, a prosadit něco jiného bude náročné," řekl Steven Gendreau. S již úspěšně rozběhnutým projektem se Sonoco snaží přilákat k plastové konzervě TruVue více potravinářských firem. Firma McCall Farms mezitím vidí fazole v plastových krabicích jako začátek. „Vidíme, že můžeme najít způsob, jak získat nové zákazníky, kteří by za normálních okolností nekupovali kovové plechovky, protože o kov nemají zájem. A to je to, co chceme. Nemyslíme si, že nahradíme kov, ale sázíme na předvedení čerstvosti - je to o svěžesti v konzervě, kterou vidíte," doplnila Annie Ham.

 
Publikováno: 26. 5. 2017 | Počet zobrazení: 1826 článek mě zaujal 440
Zaujal Vás tento článek?
Ano