Už příští rok by se v Číně - konkrétně ve městě Zhuzhou - měl objevit světově první hybridní autonomní dopravní prostředek pro městskou hromadnou dopravu, který v sobě spojuje prvky vlaku a autobusu.
I když vzhledově připomíná vlak či tramvaj, jde o bezkolejové (rail-less) silniční vozidlo. Koleje, po nichž jezdí, jsou totiž virtuální. Souprava označovaná pojmem ART (Autonomous Rail Rapid Transit) se pohybuje po předem naprogramovaných trasách, které jsou vymezeny na silnici bílými tečkami. Pohyb je prováděn sledováním těchto naváděcích značek prostřednictvím inteligentní sběrnice a snímači. ART je zajímavou volbou zejména pro menší nebo střední města, které si nemohou dovolit investovat do infrastruktury nezbytné pro systém metra - tato technologie jim nabízí levnější veřejnou dopravu. „Chytrý autobus" vyvíjí čínská železniční dopravní společnost CRRC, která kombinuje ekonomickou jednoduchost autobusových systémů s modularitou vlaků metra. Počítá se s třívozovými soupravami, které budou schopny dopravovat na své zhruba 6,5 km dlouhé dráze 300 lidí. V případě potřeby by mohlo být do soupravy přidáno více vozů, což by umožnilo přepravu většího počtu cestujících. Obdobný systém se připravuje v USA pod názvem Milwaukee Streetcar v státě Wisconsin.