asseco Aimtec murr

Komunikaci po hurikánu zajišťují balóny

Po obdržení souhlasu regulačního úřadu FCC s použitím balónů k obnově mobilních a LTE služeb v Portoriku, zasaženém hurikánem Maria, zapojila společnost Google balóny svého programu Project Loon na pomoc pro obnovu komunikačních sítí v postižených částech ostrova.

 
Ve spolupráci s operátorem AT&T podpořila základní komunikační a internetové aktivity, jako je posílání textových zpráv a přístup k informacím on-line pro telefony s podporou LTE. „Je to poprvé, co jsme použili naše nové algoritmy pro strojové učení, abychom udrželi balóny v Portoriku. Až se lépe seznámíme s neustále se měnicími větry v této oblasti, doufáme, že balóny zůstanou co nejdéle tam, kde je třeba připojení," uvedl vedoucí projektu Loon Alastair Westgarth. Balóny slouží jako náhrada za buňky telekomunikační sítě zničené hurikánem Maria, ale fungují jen jako doručovací mechanismus a nejsou schopny samy o sobě poskytovat žádnou službu. Google se proto musí spoléhat na služby AT&T a dalších operátorů.
Loon je stále experimentální technologií, takže nejde odhadnout, jak dlouho bude fungovat, nicméně Google chce udržovat projekt tam, kde je potřeba. To může být i po řadu měsíců, protože téměř 80 % Portorika zůstalo po katastrofě bez energie a nedostatek spolehlivých komunikačních služeb zpomaluje obnovu.
Není to poprvé, kdy byl Project Loon použit, začátkem roku Google spolupracoval v Peru na obnovení internetového připojení pro desítky tisíc lidí postižených povodněmi.
 
Publikováno: 2. 1. 2018 | Počet zobrazení: 2821 článek mě zaujal 398
Zaujal Vás tento článek?
Ano