rossleor asseco murr

Městská revoluce v mobilitě

Bezpilotní osobní dopravní systémy sice plní stránky médií, ale zatím jde jen o studie, nicméně když se do toho vloží velký výrobce letadel, věc nabývá na vážnosti.

 
Airbus úspěšně otestoval pohonný systém malé kvadrokoptéry CityAirbus, kterou hodlá zavést do výroby. Jde o podobný projekt jako Pop.Up představený letos na autosalonu v Ženevě, jen s jednodušším designem, který využívá třímodulovou konfiguraci v podobě futuristicky vypadajícího vrtulníku. Je schopný vzlétnout a přistát svisle s až čtyřmi pasažéry (včetně pilota) např. na nádraží či letišti. Pohon obstarává elektrický hnací systém tvořený 8 samostatnými motory, zásobovanými ze čtyř 140 kW akumulátorů. Maximální rychlost je ca 120 km.h-1 a baterie mají kapacitu pro asi 15 minut provozu. První let je plánován do konce roku 2018.
Rané prototypy budou z bezpečnostních důvodů ovládány dálkově, dokud inženýři neshromáždí dostatek údajů, že pohonná jednotka funguje podle  plánu. Pokud vše půjde dobře, mohly by první CityAirbusy začít křižovat nebe v roce 2023. Zpočátku budou řízeny profesionálními piloty, což usnadní certifikační proces, později se počítá se zcela autonomním provozem.
 
Publikováno: 2. 1. 2018 | Počet zobrazení: 2681 článek mě zaujal 407
Zaujal Vás tento článek?
Ano