Na automobilových montážních linkách roboti fungují již desítky let, od doby, kdy v roce 1961 společnost GM vytvořila průmyslového robota schopného provádět jednoduché bodové svařování. Robotika a robotizace automobilových továren prodělala od té doby, zejména v posledních letech, ohromující rozmach.
Jedním z posledních počinů je pozoruhodný projekt probíhající nyní u Fordů s využitím zařízení EksoVest. Je výsledkem partnerství mezi Fordem a firmou Ekso Bionics, která se zaměřuje na snížení rizika únavy a zranění při práci. Jde o nositelný nástroj tzv. exoskeleton pro horní část těla, který umožňuje efektivněji pracovat zaměstnancům na montážních linkách. Zařízení, které je navrženo speciálně pro pomoc při stropních úkolech, snižuje napětí na těle pracovníka i pravděpodobnost zranění. Lehká podpůrná konstrukce zdvihne a podpírá ramena pracovníka v rozmezí od 2 do 7 kg na rameno. Může být použito lidmi vysokými až do 190 cm. Tím se mnohonásobně sníží fyzické zdvíhaní paží a zvýší se produktivita.