Chytré dobíjení pro autobusovou dopravu.
Od roku 2010 dodává ABB řešení nabíjení v rámci prosazování udržitelné mobility. Za tu dobu instalovala po světě přes 6000 ke cloudu připojených rychlonabíječek pro automobily. S ohledem na předpokládaný celkový růst světového trhu s elektrobusy o více než 30 % do roku 2025 se nyní zaměřuje na rozvoj chytrých dobíjecích stanic těžkých vozidel.
Dále předvedla řadu pro příležitostné nabíjení těžkých vozidel, která nabízí vysoce výkonné automatické nabíjení pro jednopatrové a dvoupatrové elektrobusy všech výrobců za pouhých 3 až 6 minut (!) pomocí pantografu spouštěného z dobíjecí infrastruktury.
Návštěvníci se rovněž mohli dozvědět o průlomové technologii bleskového rychlonabíjení TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) a palubní technologii pro elektrobusy. Na tyto elektrobusy TOSA získala již ABB první komerční zakázku pro bezemisní veřejnou dopravu v Ženevě. Pro společnost Genevais, provozovatele veřejné dopravy v Ženevě, zajistí 12 elektroautobusů s bleskovým nabíjením, které budou provozovány na trase spojující letiště s předměstím Ženevy. V porovnání s obvyklými autobusy na naftu mohou ušetřit až 1000 tun CO2 ročně.
Systém, který ABB dodá a nasadí v podobě 13 bleskových nabíjecích stanic na trase městského tranzitního autobusu, tří terminálových a čtyř zásobních stanic, bude světově nejrychlejší technologie bleskového rychlodobíjení. Pro připojení sběrnice do místa nabíjení vyžaduje méně než 1 sekundu. Palubní baterie mohou být při zvýšení výkonu 600 kW na autobusové zastávce nabíjeny pro dostatečný dojezd na další úseky trasy za 15 s, další 4 až 5minutové nabití na konci linky umožňuje plné nabití baterií.