asseco Aimtec murr

Chytré dobíjení pro autobusovou dopravu.

Od roku 2010 dodává ABB řešení nabíjení v rámci prosazování udržitelné mobility. Za tu dobu instalovala po světě přes 6000 ke cloudu připojených rychlonabíječek pro automobily. S ohledem na předpokládaný celkový růst světového trhu s elektrobusy o více než 30 % do roku 2025 se nyní zaměřuje na rozvoj chytrých dobíjecích stanic těžkých vozidel.

 
V rámci nabídky inteligentních a nákladově efektivních řešení pro dobíjení většího vozového parku představila ABB na říjnovém veletrhu Busworld 2017 v belgickém Kortrijku své nové produkty nočního dobíjení těžkých vozidel a funkci chytrého nabíjení. Toto nejnovější řešení v oblasti nabíjení elektrobusů se vyznačuje prvky chytrého nabíjení a futuristickým modulárním designem, spolehlivým provozem, dálkovými službami a řízením dat. Řešení nabízí kompaktní elektrickou skříň s až třemi nabíjecími oddíly. V praxi to znamená, že jakmile se dokončí nabíjení prvního vozidla, automaticky se začne nabíjet další, což maximalizuje dostupnost vozidel a snižuje počáteční investice a následné provozní náklady. Elektrické skříně noční nabíječky těžkých vozidel jsou konstruovány s ohledem na možnost budoucího  rozšiřování z 50 až na 150 kW. Nabíječky jsou doplněny rozsáhlou řadou prvků v oblasti konektivity, včetně dálkového monitorování, dálkového řízení, dálkové diagnostiky a dálkové aktualizace softwaru.
Dále předvedla řadu pro příležitostné nabíjení těžkých vozidel, která nabízí vysoce výkonné automatické nabíjení pro jednopatrové a dvoupatrové elektrobusy všech výrobců za pouhých 3 až 6 minut (!) pomocí pantografu spouštěného z dobíjecí infrastruktury.
Návštěvníci se rovněž mohli dozvědět o průlomové technologii bleskového rychlonabíjení TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) a palubní technologii pro elektrobusy. Na tyto elektrobusy TOSA získala již ABB první komerční zakázku pro bezemisní veřejnou dopravu v Ženevě. Pro společnost Genevais, provozovatele veřejné dopravy v Ženevě, zajistí 12 elektroautobusů s bleskovým nabíjením, které budou provozovány na trase spojující letiště s předměstím Ženevy. V porovnání s obvyklými autobusy na naftu mohou ušetřit až 1000 tun CO2 ročně.
Systém, který ABB dodá a nasadí v podobě 13 bleskových nabíjecích stanic na trase městského tranzitního autobusu, tří terminálových a čtyř zásobních stanic, bude světově nejrychlejší technologie bleskového rychlodobíjení. Pro připojení sběrnice do místa nabíjení vyžaduje méně než 1 sekundu. Palubní baterie mohou být při zvýšení výkonu 600 kW na autobusové zastávce nabíjeny pro dostatečný dojezd na další úseky trasy za 15 s, další 4 až 5minutové nabití na konci linky umožňuje plné nabití baterií.
 
Publikováno: 28. 2. 2018 | Počet zobrazení: 1533 článek mě zaujal 327
Zaujal Vás tento článek?
Ano