asseco Aimtec murr

Atletický každým coulem - Mitsubishi Eclipse Cross

Počátkem třetího lednového týdne představila automobilka Mitsubishi na českém trhu svůj dlouho očekávaný model Eclipse Cross, který si odbyl premiéru už loni na autosalonu v Ženevě. Jde o sebevědomý model, který má zaplnit mezeru mezi SUV modely ASX a Outlander. 

 

Model Eclipse Cross, který vyjadřuje nový designový jazyk automobilky, by měl napomoci posílit image značky a rozšířit zájem zákazníků. Jde o SUV ve stylu kupé, jež je v rámci energetického designu oděno v dynamickém kabátě s ostrými rysy evokující pocit pohybu. Přináší do segmentu SUV kupé řadu nových vlastností a atraktivních technologií.
Spojené označení Eclipse Cross má své opodstatnění, první část odkazuje na sportovní ambice kupé Eclipse, které bylo vyráběno od roku 1989 do 2012 ve čtyřech generacích, a přívlastkem Cross je jasně naznačeno, že nepůjde jen o silničního krasavce, ale vydá se s chutí i do terénu.
Na délku je Eclipse Cross je o 11 cm delší (4405 mm) a 6 cm vyšší (1685 mm) než sesterský ASX, i když mají totožný rozvor náprav 2670 mm. Svou siluetou kupé se blíží spíše ke crossoveru než k SUV. Dynamiku umocňují nejen klínový boční profil s prudce stoupající spodní hranou oken, ale i přední maska Dynamic Schield s rozloženým osvětlením (mlhová a směrová světla níže a LED světla a denní svícení výše) a vysoko posazené zadní svítilny. Zajímavým prvkem je dělené zadní okno třetím brzdovým LED světlem.
Místo v interiéru by mělo být díky větším rozměrům dostatečné pro pohodlí pěti cestujících. Nová architektura přístrojové desky je rozdělena horizontální osou, kde informační funkce jsou situovány nad pomyslnou osou a ovládací pod osou. V interiéru má premiéru multimediální rozhraní Smartphone Link Display Audio se stojícím dotykovým displejem uprostřed palubovky. K jeho ovládání přispívá touchpad na středovém panelu, jímž lze ovládat i funkce audia. Zavazadlový prostor lze variabilně upravovat od 341 do 448 l pomocí posuvných zadních sedadel.
Pohon zajišťuje zcela nový čtyřválcový přeplňovaný benzínový agregát 1,5 l (120 kW), ale k dispozici bude i modernizovaný dieselový motor 2,2 DiD, ale jak uvedla automobilka, tak až od letošního října. Benzínový motor může být propojen s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s převodovkou CVT se sportovním režimem řazení a 8 předvolenými stupni. U benzínové varianty lze volit pohony 4x2 nebo 4x4. Dieselová jednotka bude už ve standardu pohánět 4x4, a bude propojena s 8stupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem. K jízdní dynamice má přispívat i elektrický posilovač řízení se strmějším poměrem řízení a novými komponentami motoru, čímž bylo dosaženo nižší hlučnosti a lepší zpětné vazby od povrchu vozovky.
O bezpečnost se stará řada moderních systémů, jako např.: Systém zmírňování následků čelní kolize, systém varování při opuštění jízdního pruhu, systém sledování mrtvých úhlů s asistentem pro změnu jízdního pruhu, systém monitorování provozu za vozidlem, adaptivní tempomat, ultrazvukový systém zabraňující nechtěnému zrychlení, automatické přepínání dálkových světel nebo funkce všesměrového sledování se zobrazováním vozidla z ptačí perspektivy či průhledový head up displej. K tomu přispívají i moderní konstrukční metody při tvorbě karoserie: Eclipse Cross disponuje velmi tuhým skeletem s až 55% uplatněním vysokopevnostních ocelí, lepenými spoji, tříbodovou příčnou výztuhou mezi horním uložením předních vzpěr, speciálními výztuhami v motorovém prostoru pod čelním oknem apod. Toto uspořádání přináší nejen vyšší torzní tuhost, ale i přímější zpětnou vazbu od řízení. Navíc zvyšuje stabilitu za rychlejší jízdy v přímém směru.

 
Publikováno: 2. 4. 2018 | Počet zobrazení: 2435 článek mě zaujal 386
Zaujal Vás tento článek?
Ano