asseco Aimtec murr

Renault Koleos - reprezentativní 2. generace

Renault uvedl v ČR svůj nejnovější přírůstek v oblíbeném segmentu SUV v polovině loňského roku, ale svůj debut si tato druhá generace modelu Koleos odbyla na autosalonu v Pekingu už o rok dříve. V redakčním testu jsme měli možnost vyzkoušet vrcholnou verzi modelu Koleos s pohonem všech kol a automatem v nejvyšší výbavě Initiale Paris.

 

Z modelů SUV (Captur a Kadjar) v portfoliu značky Renault je Koleos největší, patří do SUV segmentu D. Také má k tomu všechny předpoklady. Je robustní, disponuje technologií pohonu všech kol a nebojí se terénu (sv. výška 210 mm). Oproti první generaci narostl o 15,3 cm do délky (4673 mm) a dostal evropský design. Kdo vidí Koleos poprvé, je ohromen. Ano, je sebevědomý, řekl bych až majestátní. To mu přidává na atraktivitě. Líbí se mi jeho mohutná maska s čistými liniemi a pěkně tvarovanými světlomety, včetně světel denního svícení, které jsou v opačném kontrastu s liniemi otvorů mlhových světel. Pěkně je řešena záď s dělenými svítilnami, jež sahají od zadních blatníků přes téměř celé zadní víko, aby decentně obepnuly velké logo. Pěkný designový prvek je i stříbrná lišta na černém plastu evokující koncovky výfuku. Že jde o nejluxusnější výbavu, hlásají na každém kroku decentní, ale dobře viditelné, štítky s označením Initiale.     

Uvnitř
V nabídce jsou tři výbavové stupně: Zen, Intens a Initiale Paris, z nichž poslední, jsme měli k dispozici. Interiér je příjemný s prvky luxusu. Tomu odpovídá celé provedení palubní desky a všech plastových dílů včetně eloxovaných lemů, které nezáří při slunečném počasí jako ty chromované. Vše je dobře vyváženo s dobrou ergonomickou dostupností. Díky pěkně tvarovaným sedačkám jsem se i na delší jízdě cítil příjemně. Řidič má díky vyšší pozici dobrý výhled na všechny strany.
I když jsou na velký (8,7") dotykový displej umístěný vertikálně různé názory, musím říct, že mě vyhovuje, hlavně při zapnuté navigaci je vidět více než v horizontálně položeném displeji. Toto řešení se mi líbilo už v modelu Talisman a nyní jej automobilka má kromě Talismanu i v modelech Mégane, Espace i Scénic. Také chválím dotykové ovládání, které reaguje okamžitě, ale osobně jsem pro řešení, které nabízí např. Peugeot. Kombinaci dotykového displeje a klavírních tlačítek umožňující rychlou volbu.
Pěknou „vychytávkou“ jsou protažené spodní části dveří, které překrývají prahy, takže při otevření dveří jsou prahy čisté a při vystupování si neumažete oblečení. Do zavazadlového prostoru, který disponuje dvojitou podlahou s úložnými schránkami, se dá dostat nejen klasickým tlačítkem na víku, ale také pohybem nohou pod zadním nárazníkem nebo tlačítkem na dálkovém ovladači. Pohybem nohy se dá víko také uzavřít. Oproti předchozí generaci narostl zavazadelník až o 80 l, takže v 5místném uspořádání poskytuje 498 l prostoru a po sklopení zadních opěradel až 1706 l. Rezervní kolo sice ve výbavě nebylo, ale dá se pořídit za příplatek.   

Pod kapotou   
Koleos nabízí dvě motorizace, a to pouze dieselové. Základní je 1,6 dCi (96 kW), která pohání přední nápravu přes manuální 6stupňouvou převodovku. Druhou je dvoulitrový agregát dCi o výkonu 128 kW kombinovaný buď s manuální, nebo se samočinnou převodovkou CVT a pohonem všech kol.
V testované verzi jsem měl dvoulitrový turbodiesel, který si s těžším SUV dobře rozuměl. Při prudší akceleraci se chová velmi pružně a okamžitě reaguje. Kultivovaný motor dosahuje maxima točivého momentu 380 Nm už při 2000 ot./min. Proto si velmi dobře dokáže poradit s terénními nerovnostmi, kdy využívá svou sílu i při pomalejší jízdě. Musím pochválit odhlučnění motoru. Do kabiny se při pomalé jízdě nedostává jeho hluk. Spotřebu jsem neměřil, ale po dálniční trase přes 200 km ukazovala průměrná spotřeba 9,1 l. Při klidné jízdě se spotřeba snížila na 7,8 l. Nejvíce motoru s převodovkou CVT vyhovovala vyrovnaná jízda bez zbytečně ostrých akcelerací. Řidič pak ani nepostřehne řazení převodovky. Naopak při prudkém sešlápnutí plynového pedálu nastává nepříjemná prodleva, než se auto „chytne".
Podvozek je příjemně měkký a dobře pohlcuje příčné nerovnosti, v lehkém terénu je dobře ovladatelný. Cestování je pohodlné a příjemné. Těžší terén jsem nezkoušel, ale na namrzlé lesní cestě si počínal velmi dobře. Koleos umožňuje tlačítkem uzamknout rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 50 : 50, tak je možné zvládnout i náročnější terén. I když je motor velmi dobře odhlučněn, při dálniční rychlosti je slyšet aerodynamický svist hlasitěji. Cena modelu Koleos ve výbavě Initiale Paris začíná na necelých 980 tis. Kč.

/pk/       

 
Publikováno: 31. 5. 2018 | Počet zobrazení: 2184 článek mě zaujal 383
Zaujal Vás tento článek?
Ano