rossleor asseco murr

Plastové podkovy z Continentalu

Firmu Continental si asi většina lidí u nás spojuje s pneumatikami, ale její poslední produkt se vrací ke kořenům historie firmy - ke koním. V době vzniku firmy na konci 19. století se v jejím závodě v Hannoveru vyráběly výrobky z měkké gumy a pogumované tkaniny pro jízdní kola a kočáry tažené koňmi. Značka se nyní zaměřila na pohodlí tažné síly těchto vozů.

 

Divize ContiTech ve spolupráci s výrobcem materiálů turfcord uvedla do výroby pozoruhodný produkt, který podle výrobce přináší revoluci v péči o koně. Jde o nový typ chrániče koňských kopyt. „Chtěli jsme vytvořit alternativu k podkovám, která by představovala trvalou ochranu kopyt bez všech nevýhod tradičního kovového řešení,“ říká Erich Buschmann ze společnosti turfcord, která spolupracovala na vývoji novinky.  

Elastomer místo železa, lepidlo místo hřebů
Inovativní materiál poskytuje potřebnou pružnost a vyhovuje tak koňskému kopytu, snižuje namáhání kloubů koně, přináší dokonalé pohodlí a podporuje přirozenou chůzi. Na rozdíl od ostatních chráničů kopyt z elastomeru zůstává turfcord připevněný ke kopytu delší dobu, a nejde jen o dočasné řešení. Unikátní strukturou se rovněž liší od standardních podkov používaných jako ochrana před nadměrným zatížením již přes tisíc let. Běžně užívaná kovová podkova je těžká a příliš pevná, takže narušuje přirozený chod koně. Kopyto nemůže plnit svoji tlumicí funkci, a zároveň zkracuje délku kroku koně až o 10 %, kvůli čemuž je zvíře pomalejší. Další nevýhodou klasické podkovy je, že se připevňuje přímo na kopyto speciálními hřeby. To představuje námahu nejen pro podkováře s úpravou rohoviny a okováním, ale i nadměrný stres pro samotné zvíře. Připevňování podkovy hřeby také narušuje rohovinovou vrstvu kopyta, což zabraňuje zdravému růstu kopyta v průběhu šesti až osmi týdnů nošení podkovy.  
Chránič z turfcordu, který se nosí zhruba stejnou dobu jako běžná podkova, je však na rozdíl od ní lehký a během této doby se s kopytem dokonce zvětšuje. Jelikož materiál tlumí nárazy, kůň se cítí, jako by vůbec nebyl okovaný,“ tvrdí Erich Buschmann. Novinka je dostupná ve dvou provedeních rozlišujících přední a zadní kopyta, přičemž každý model se dodává ve 12 velikostech. Podkovář je připevňuje pomocí speciálního lepidla během pravidelného strouhání kopyta. Chránič pak lze bezbolestně odstranit a vyměnit jen pomocí kleští a rašple při běžném strouhání. Dá se tak úplně vyhnout namáhavému připevňování podkovy hřeby, které je problematické hlavně pro citlivější zvířata.

Zkušenosti z pneumatik se hodily i pro koně
Při vývoji nového materiálu asistovala i tréninková dílna společnosti Continental v Korbachu. „S našimi zkušenostmi v oblastech výroby elastomerů se nám podařilo dosáhnout další optimalizace materiálu turfcord, abychom ho mohli připravit do výroby,“ vysvětluje Kai Frühauf, ředitel společnosti ContiTech Vibration Control. Firma v tomto projektu využila mnohaleté zkušenosti s vývojem a výrobou pneumatik, u nichž je rovněž kontakt s vozovkou velmi důležitý. Speciální chránič tak dokáže zajistit stabilní chůzi koně na jakémkoliv povrchu. Inovativní řešení pro koně již získalo ocenění za inovaci na prestižní německé výstavě jezdeckých a loveckých potřeb Pferd & Jagd.

 
Publikováno: 2. 7. 2018 | Počet zobrazení: 1777 článek mě zaujal 405
Zaujal Vás tento článek?
Ano