asseco Aimtec murr

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi 150 EAT6 - elegance na kolech

Rodinné kombi 308 od značky Peugeot si dokážete zamilovat na první pohled. Jde o model, který prošel několika obměnami, aby si našel své postavení v širokém portfoliu značky. V Peugeotu se o něm mluví jako o bestselleru značky, a myslím, že právem. Nejnovější verze přišla na trh loni na jaře, a tak jsem byl zvědav, jakými změnami prošla.

 

Automobilka v roce 2007 přišla s první generací rodinného vozu 308, který měl karosérii spíše MPV než kombi a vyráběl se až do roku 2014, kdy nastoupila druhá generace. O tři roky později, tj. v roce 2017, prošel model 308 SW faceliftem. Vizuálních změn není mnoho, ale na celkovém dojmu je modernizace znát. Hlavně přibyly inovace v technologiích a v pohonných jednotkách. Na karoserii se změna odehrála především v předních partiích vozu - změnila se maska chladiče, přepracována byla kapota a změna nastala i ve spodní části pod maskou, kde jsou otvory pro chlazení symetricky dělené v souladu s maskou a původní kulatá světla do mlhy jsou nyní hranatá. I tak „drobné" změny posunuly třistaosmičku dál, nyní působí i díky umístění velkého loga doprostřed masky sebevědoměji.
Boční linie se nezměnily a zůstal i krásný, jeden z ostřejších prolisů přecházející přes kliky dveří až ke hraně zadní svítilny, který vytváří ve spojení se zvažující se střechou a zužujícími se okny designovou dynamiku celého vozu. Jediné, co se tady změnilo, je víko palivové nádrže - místo kruhového je nyní obdélník, aby se vedle čerpacího hrdla vešel ještě otvor pro močovinu v rámci neustálého snižování emisí. Zadní partie také zůstaly beze změn (kromě světelného podpisu tří drápů v zadních světlech), včetně prostorného zavazadelníku (610 l dle VDA), který se dá sklopením zadních opěradel z prostotu kufru zvětšit až na 1425 l, resp. 1660 l až ke stropu. Ve zcela rovné podlaze jsou zapuštěny ližiny pro uchycení zavazadel a neměl jsem problém do něj naložit i trekové kolo.
Interiér se také nezměnil a i po několika letech se mi líbí, vypadá designově čistě. Disponuje moderním systémem i-Cockpit a malým deformovaným volantem. Vylepšení je znát na novém dotykovém displeji s rozšířenými funkcemi a nová je také 3D navigace, která umožňuje hlasové ovládání a optimalizaci trasy podle reálného provozu. Na velkém 9,7" dotykovém displeji, který je natočen k řidiči, lze zobrazit zrcadlení ze smartphonu díky nové funkci Mirror Screen. Nevýhodou ale je, že ke všemu se musí proklikat na displeji. Například, pokud zadám navigaci a chci upravit klimatizaci, musím překliknout na klimu a pak zpět na navigaci, což není ideální z bezpečnostního hlediska, přitom zrovna nedávno Peugeot přišel s velmi pěknou klavírní klávesnicí na přepínání základních funkcí, která by se mi v 308 líbila.
Použité materiály v interiéru jsou příjemné, jen světlý látkový potah sedadel, jinak velmi elegantní, který byl v testovaném voze, je bohužel magnetem na znečištění. Na světlém podkladě je každý kontakt s nečistotou nebo tekutinou velmi znatelný. Jinak je interiér velmi prostorný nejen na předních pozicích, ale i ve druhé řadě v oblasti kolen i loktů. Panoramatické střešní okno přispívá k pěkně prosvětlenému interiéru.     
Z technologických inovací je 8 systémů nové generace: např. asistent automatického nouzového brzdění, aktivní udržování v jízdním pruhu, hlídání bezpečné vzdálenosti, systém Visiopark se zadní 180° kamerou, automatické parkování nebo adaptivní tempomat s funkcí udržování nastavené vzdálenosti před vozem vepředu. U automatické převodovky dokáže adaptivní tempomat v případě kolize zcela zastavit, u manuální převodovky pouze zbrzdit na 30 km/h. Dále kombi nabízí např. sledování únavy řidiče, rozpoznávaní rychlostních dopravních značek, bezklíčovou technologii a další.
Testované vozidlo poháněla vznětová jednotka 2.0 BlueHDi propojená s automatickou 6stupňovou převodovkou. Jde o hbitý motor s točivým momentem 370 Nm při 2000 ot./min., který si s propojenou EAT6 velmi dobře rozumí. Řazení je rychlé a přesné bez prodlevy. V interiéru jsem ocenil výborné odhlučnění nejen od motoru, ale i od podvozku. Překvapí také spotřeba, po najetí 970 km v různých podmínkách vykazovala 6,2 l na 100 km.  
Akční cena, za kterou Peugeot nabízí model 308 v provedení kombi (SW) s dvoulitrovým dieselem (2.0 BlueHDi) o výkonu 110 kW při 4000 ot./min. s automatickou 6stupňovou převodovkou ve druhém výbavovém stupni Allure, vyjde na 585 000 Kč.

 
Publikováno: 2. 7. 2018 | Počet zobrazení: 1635 článek mě zaujal 393
Zaujal Vás tento článek?
Ano