asseco murr

DPOV - Dílny pro opravy vozidel

Společnost DPOV, a.s., člen Skupiny ČD, se postupně profiluje na opravy a modernizace v segmentu osobních vagónů či elektrických a motorových jednotek.

 

Provozní středisko oprav Přerov, které je rovněž sídlem společnosti, se dlouhodobě specializuje na opravy elektrických lokomotiv všech napěťových systémů a elektrických jednotek řady 471 (City Elefant). Nejen pro opravy těchto jednotek byly v Přerově vybudovány v roce 2010 dvě výrobní haly. Provozní středisko je dále vybaveno zkušebnou elektrických lokomotiv, podúrovňovým soustruhem, pracovištěm pro opravy trakčních motorů, zkušebnou vinutých pružin a dílnou pro kapacitní zkoušky alkalických, Pb či gelových baterií. Podúrovňový soustruh byl v roce 2016 zmodernizován a nyní je možné soustružit kromě dvojkolí také brzdové kotouče. Mezi další vybavení patří kolejová váha, vyvažovačka a certifikované pracoviště pro opravy a zkoušení tlakových rozvaděčů a brzdičů. Dále nabízí provádění povrchových úprav skříní lokomotiv, včetně reklamních nátěrů v lakovnách přidružených pracovišť v Olomouci a ve Valašském Meziříčí. Rozvoj pracoviště bude spojen s objektem bývalé zásobárny, kde DPOV, a.s., plánuje vytvořit zázemí pro opravy, modernizace a revitalizace elektrických jednotek včetně lakovny, zkušebny a dalších obslužných činností. V rámci PSO Přerov působí také obchodní zastoupení DPOV, a.s., v Katowicích pro aktivity Společnosti v Polsku. Od roku 2017 se PSO Přerov podílí také na modernizacích - opravách motorových vozů 810. Vozy dostávají nové ekologičtější motory, korporátní nátěr Českých drah, pro zajištění komfortu cestujících se do vozů montují moderní čalouněné sedačky, dosazují polospouštěcí okna, rozšířen je i prostor pro jízdní kola, na toaletách je zabudován nový stojan WC, včetně elektronického ovládání umývání rukou a splachování. Na základě požadavků krajů v regionální dopravě budou některé vozy vybavovány také klimatizací a vakuovým WC. Od poloviny roku budou vozidla označena také novým obchodním názvem Českých drah RegioMouse.
V Nymburce se provádí opravy a modernizace osobních vozů, motorových vozů řady 854, řídicích vozů řady 954, přívěsných vozů řady 054, 012 a do roku 2015 i nosných řad dieselelektrických lokomotiv. Na specializovaném pracovišti se provádí vyvazovací opravy podvozků elektrických jednotek řady 680 Pendolino. V roce 2015 byla ukončena výstavba nové moderní lakovny a přípravného stání pro přípravu povrchu před samotným lakováním. Dále toto pracoviště disponuje technologií pro tryskání dílů ŽKV. Od roku 2015 se Nymburk specializuje na vyvazovací opravy, opravy podvozků a modernizace osobních vozů, proto byla pořízena zkušebna osobních vozů na všechny napěťové systémy, mobilní kolejová váha, zkušební stav vinutých pružin. Osobní vozy tak procházejí kompletní opravou včetně dosazování nových centrálních zdrojů napájení, informačních a rezervačních systémů, zásuvek včetně USB nabíjení, řídicích jednotek v oddílech pro cestující, v některých případech i dosazení vakuových WC a výměny klimatizací. V rámci takových oprav se dosazují i kompletní kabeláže včetně nových rozvaděčů, kde je dosazeno i nové centrální řízení všech systémů včetně diagnostiky. Provozní středisko je dále vybaveno podúrovňovým soustruhem pro obnovení jízdního profilu bez vyvázání dvojkolí a dynamickou vyvažovačkou používanou jak na železniční dvojkolí, tak pro rotory točivých strojů. Součástí výrobního programu jsou rovněž opravy dvojkolí všech typů železničních kolejových vozidel. Od vzniku DPOV, a.s., zde byla postupně budována jedna z největších opraven dvojkolí v ČR - je schopna opravit víc jak 40 typů dvojkolí s potenciálem přes 2000 dvojkolí ročně. Pod pracoviště v Nymburce se řadí i revitalizace jednotek 680 Pendolin, které jsou prováděny v objektech JLV Praha. Projekt modernizace interiérů rychlovlaků Pendolino zahrnuje zejména obměnu sedadel, obložení stěn, podlah, zavazadlových polic, podokenních stolků, osvětlení a buněk WC. Vlakové soupravy budou nově mít LCD obrazovky s vizuálním informačním systémem a dětské kino. Nové vybavení získá i bistro oddíl. Celý projekt modernizace bude dokončen v průběhu tohoto roku.
Motorové vozy řad 809, 810, 814, 842, 843, 844 a jejich přívěsné a řídicí vozy jsou předmětem oprav provozního střediska ve Veselí nad Moravou. Středisko disponuje zařízeními pro opravy spalovacích motorů LIAZ a TEDOM včetně broušení klikových hřídelí a odbrzdění motorů ve zkušebně. Součástí technologie oprav vozidel je navařování dílů a ostatní svářečské práce, včetně navařování dílů z hliníku. V roce 2015 zde byla vybudována nová moderní dvoukolejná 60m hala pro vyvazovací opravy jednotek 814, která byla následně prodloužena na 90 m a v roce 2016 pro potřeby vyvazovacích oprav motorových jednotek řady 844 (PESA) bylo zahájeno její rozšíření o další specializovanou kolej v délce 120 m. Přístavba haly byla slavnostně otevřena v říjnu roku 2017. Konečné úpravy povrchů skříní vozidel nátěrovými hmotami, včetně reklamních nátěrů dle požadavků zákazníka, jsou zajišťovány prostřednictvím pracoviště na opravy nátěrů ve Veselí nad Moravou a na detašovaných pracovištích DPOV, Valašském Meziříčí, případně v PSO Nymburk.  

 
Publikováno: 7. 8. 2018 | Počet zobrazení: 1753 článek mě zaujal 316
Zaujal Vás tento článek?
Ano