Subaru Forester 2.0i Lineartronic - Bezpečnější a dokonalejší
Subaru své modely neustále inovuje, aniž by to do světa výrazněji hlásilo - tím se liší od většiny výrobců, kteří nejčastěji po třech letech představují faceliftované verze svých modelů. Forester není výjimkou. Nyní je znatelně bezpečnější, což mimo jiné dokazují výsledky nárazových testů jak v USA, tak Evropě.
Překvapivě schopný v terénu
Subaru nabízí všechny své modely s pohonem 4x4. S modelem Forester se můžete v klidu pustit i do středně náročného terénu. Světlost podvozku 220 mm je v tomto segmentu naprostým maximem. Odpůrci automatických převodovek ale budou zklamáni. V terénu jim verze se samočinnou bezestupňovou převodovkou Lineartronic dá na frak. Spolupracuje s ní totiž systém X-Mode. Znatelně tak zlepšuje jízdní schopnosti na kluzčích površích díky optimálnímu spojení řízení motoru, převodovky, pohonu AWD a stabilizačního systému. K aktivaci stačí pouhé stisknutí tlačítka X-Mode. Verze s ručně řazenými převodovkami tuto skvěle fungující elektronickou vymoženost mít nemohou.
Nadprůměrně prostorný a variabilní interiér
Interiér je v daném segmentu překvapivě prostorný a drží krok i s takovými velikány, jakými je Škoda Kodiaq a Peugeot 5008. Na délku kratší Forester má zavazadlový prostor menší a díky tomu samozřejmě neumí nabídnout ani sedmimístné uspořádání. Přes 500 l ale rozhodně není špatný výsledek.
Cestující se na zadních sedadlech mohou těšit z nezvykle velkorysého prostoru v oblasti kolen i hlavy. Opěradla zadních sedadel jsou již v základní výbavě seřiditelná. Sklopná opěradla ocení především rodiče. Děti totiž mají i v dětských sedačkách nebývalý komfort a snadno usnou.
Úsporné, ale s kratšími servisními intervaly
Forester z celé modelové řady nabízí nejštědřejší motorovou nabídku. I nadále je kromě atmosférického zážehového dvoulitru se 110 kW (ceny od 700 000 Kč), který poháněl testovaný model, k dispozici i přeplňované dvojče se 177 kW. I když se to ale nezdá, konstrukce motoru je rozdílná. Jiný je zdvih, vrtání a palivový systém pracuje s přímým vstřikováním. Zatímco s atomosférickým motorem budete jezdit do 8 l/100 km, což je slušný výsledek, verze se 177 kW je o 1,3 l/100 km žíznivější.
A pak je tu ještě vznětový dvoulitrový boxer se 108 kW (ceny od 775 000 Kč) a průměrnou spotřebou 6,3 l/100 km. Snad jediným handicapem těchto motorů jsou kratší servisní intervaly. Subaru předepisuje výměnu oleje po 15 000 km. Náklady na servis jsou díky tomu o něco vyšší, na druhou stranu se u Subaru cení vysoká spolehlivost, a tudíž i vysoké zůstatkové hodnoty.
Michal Busta
Technické údaje
Motor, převodovka:
Vpředu podélně uložený zážehový čtyřválec pohání všechna čtyři kola. Zdvihový objem 1995 cm3, výkon 110 kW při 6200 ot./min, točivý moment 198 Nm při 4200 ot./min. Samočinná bezestupňová převodovka.
Rozměry:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4595/1795/1735 mm, rozvor 2640 mm. Zavazadlový prostor 0,505 m3. Světlá výška 220 mm, nájezdový úhel vpředu/vzadu 25/26°, přechodový úhel s atmosférickým/přeplňovaným motorem 23/22°.
Hmotnosti:
Pohotovostní/užitečná hmotnost 1595/421 kg.
Výkony:
Největší rychlost 192 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 s, spotřeba paliva město/mimo město/kombinace 8,1/5,5/6,5 l/100 km.
Cena s DPH: 750 000 Kč