asseco Aimtec murr

RX 20 - stroj nabitý energií

Intralogistická společnost STILL před časem zcela přepracovala svůj prodejní bestseler - univerzální vysokozdvižný vozík RX 20. Novinka je kompaktnější, nově byla vybavena inteligentními asistenčními systémy, vylepšila se ergonomie a zvětšil výkon.

 

Inovované vysokozdvižné vozíky disponují moderním a elegantním designem s důrazem na kvalitní ocelové materiály. Použití řady modelů RX 20 se dobře hodí pro kombinovaný provoz (uvnitř/venku) ve vícesměnném režimu s přepravou zboží o maximální rychlosti 20 km/h. Efektivní paket nabitý energií byl koncipován pro nejrůznější použití. Kompaktní konstrukce umožňuje nasazení i v úzkých pracovních uličkách skladů a stohovat palety až do výšky 5,9 m.
Celkem se řada RX 20 skládá z 13 typů vozíků a je dimenzována pro břemena o hmotnosti od 1,4 do 2 t při vzdálenosti těžiště břemene 500 mm. Výrobce kladl velký důraz na sílu a výkon, proto vybavil vozík novým hnacím modulem, v němž jsou zapouzdřeny dva bezúdržbové trojfázové pojezdové motory s aktivním chlazením a inovované měniče. Takovéto řešení zajišťuje vysoký výkon a také výbornou stoupavost. Podle jmenovité nosnosti může vozík zvládnout (s maximální přípustnou hmotností břemene) stoupání se sklonem až 20 %.

Vše pro zákazníka
Uživatel si může jednoduše tlačítkem zvolit mezi lepší energetickou efektivitou a vyšším výkonem překládky. Navíc může v každém jízdním programu nastavit rychlost, zrychlení a elektrické brzdění při změně směru jízdy.
Pro ty, kteří potřebují velmi kompaktní rozměry vozíků s nosnostmi 1,4 nebo 1,6 t, jsou připraveny extrémně obratné modely RX 20-14C a RX 20-16C, které díky extra krátkému rámu získávají na obratnosti a umožňují překládky i v malých šířkách pracovních uliček, přitom s velkou kapacitou baterie. Například u čtyřkolových vozíků přispívá ke zmenšení šířky pracovní uličky kombinovaná klasická náprava. Ve srovnání s předchozími modely mají tříkolové vozíky o 29 mm a čtyřkolové o 171 mm menší šířku pracovní uličky.
Díky standardní výšce 2035 mm jsou vozíky RX 20 vhodné i pro práci v kontejnerech. Pro nižší průjezdy a ve vlakových nákladních vagonech je k dispozici vozík s výškou ochranné stříšky jen 1949 mm.

Dlouhý dojezd a vysoká disponibilita
Elektrické 48V vozíky se standardním rámem mají na výběr baterie s kapacitou 625 Ah ve dvojím zapojení, k čemuž je uzpůsoben i unikátní duální prostor baterie pro použití dvou typů baterií. Provozovatel tak může používat své stávající baterie a podle nasazení využívat výhody jiných baterií, přitom je připraven i na možné použití Li-Ion baterie. Výměna baterie probíhá z boku pomocí nízkozdvižného vozíku.
S Li-Ion baterií (49 kWh) má vozík nejdelší dojezd ve své třídě. Dokonce lze v případě potřeby střídat olověnou s Li-Ion baterii.
Pracoviště řidiče je díky vyšší ergonomii uzpůsobeno pro neunavující práci obsluhy. Řidič má díky velké stupačce snazší nastupování na o 6 cm sníženou výšku prostoru pro nohy, tím je celý prostor řidiče o 50 mm níže. Výška kabiny byla zvýšena o 16 mm, takže obsluha, byť vyššího vzrůstu, má dostatečný prostor. Optimalizovaný byl i stožár, jehož zvedací válce jsou nyní umístěny za profily stožáru. Docílilo se tak lepšího výhledu na všechny strany, hlavně přes stožár. K tomu byla konstruována i ochranná stříška řidiče, který poskytuje výborný výhled pro bezpečné zaskladňování a vyskladňování i ve výškách. Navíc byla snížená hladina hluku od čerpadla zvedání a řízení a pojezdových motorů.

Asistenční funkce
Výrobce kladl velký důraz na kvalitní materiály a bezpečnost provozu. Například asistenční systém Curve Speed Control automaticky přizpůsobuje rychlost v zatáčkách podle úhlu zatočení. Nová ovládací a zobrazovací jednotka EASY Control funguje jako bezpečnostní a komunikační centrála. Velký barevný displej informuje řidiče o všech parametrech vozíku, jako je rychlost jízdy, úhel naklonění, stav baterie, spotřeba energie apod. Řidič ale může prostřednictvím menu přistupovat také přímo k programům jízdy a zdvihu, zobrazení zbývajícího nabití baterie a dalším funkcím. Displej zobrazuje i směr jízdy a asistenční funkce, jako zobrazení stability či omezení rychlosti při zdviženém nosiči vidlic.
Asistenční funkce zvyšují bezpečnost obsluhy a přispívají k precizní manipulaci s břemenem a zvýšenému výkonu překládky.

/ks/

 
Publikováno: 29. 9. 2018 | Počet zobrazení: 1492 článek mě zaujal 348
Zaujal Vás tento článek?
Ano