Jak je to s GDPR?
„Vox populi, vox dei" neboli „Hlas lidu, hlas Boží", konstatuje staré latinské přísloví, které lze interpretovat i tak, že účelnost toho či onoho nařízení ukáže většinou až čas a mínění občanů. A ne vše možná dopadne tak, jak předpokládají tvůrci moderních pravidel.
Ve vší počestnosti nabídli účastníkům, kteří nechtějí být na fotografiích z této akce, nekomplikovaný, ba dokonce až geniálně jednoduchý způsob, jak to dát najevo a umožnit tak požadované respektování ochrany osobních údajů v podobě vizuální identifikace. U vstupu rozdávali malé kulaté červené samolepky, kterou si mohl nalepit na čelo každý, kdo nechtěl být rozpoznatelný na oficiálních fotografiích s tím, že při následné postprodukci budou záběry osoby s červeným kolečkem na čele z fotografie vyretušovány, případně nebude snímek použit vůbec. A tipněte si - výsledek možná překvapí i ostřílené profesionální sázkaře: Z celkem 70 000 návštěvníků měli červenou tečku na čele jen 3, slovy tři! Ještě štěstí, že se o ochranu naší identity starají úřady, vždyť těm lidem je to snad úplně „šumák"...