Nahradí technologie služební cesty
Osobní kontakt technologie nenahradí, ale ne na každé jednání je třeba cestovat. V minulém roce došlo podle údajů Českého statistického úřadu dokonce k jejich znatelnému meziročnímu poklesu.
Zatímco předloni evidovaly statistiky ČSÚ 1 459 000 služebních výjezdů, během loňského roku absolvovali manažeři a obchodníci firem působících v ČR 1 402 000 služebních cest, tedy o 57 000 méně (o 4 %) ve srovnání s předcházejícím obdobím.
Podle průzkumu společnosti Audiopro uvažuje třetina firem v ČR o pořízení vybavení pro videokonference. Mezi zájemci narůstá počet středních a malých firem. Pro ně navíc může tento způsob komunikace přinést i další příležitosti. Řada velkých společností, zejména nadnárodních korporací, totiž tato řešení využívá intenzivně a podobně jako standardizovaný systém řešení dodávek při zapojení do svých dodavatelských řetězců požaduje takový způsob spolupráce a komunikace také po svých dodavatelích.
Dodavatelé těchto videokonferenčních a komunikačních systémů však zdůrazňují, že je potřeba tyto projekty připravovat s rozvahou. V dnešní době se dá videokonference „ušít na míru“ potřebám a velikosti firmy, bez nutnosti vlastního IT zázemí a pokud firma investuje do videokonference účelně, mohou se jí vložené prostředky vrátit během několika měsíců.