asseco murr

Do Evropy přichází Ford Ranger Raptor

Nejrobustnější a nejostřejší verzi pick-upu Ranger Raptor, který je určen vyznavačům sportovní jízdy v terénu, pohání bi-turbo varianta dvoulitrového motoru o výkonu 157 kW a točivém momentu 500 Nm. Motor je spřažen s novou 10stupňovou samočinnou převodovkou. V Česku se objeví v polovině příštího roku.

 

Nový Ford Ranger Raptor vyvinula divize Ford Performance. Impozantnímu vzhledu odpovídá i speciální podvozek, vyvinutý pro rychlou jízdu terénem s výbornou průchodností.
Tento čistokrevný pouštní „závoďák" dostal speciální žebřinový rám vyztužený díly z vysokopevnostní oceli. Odpružení je zkonstruované tak, aby řidiči umožnilo absolutní kontrolu nad vozem spolu s vysokým komfortem i při rychlém pohybu v těžkém terénu. Sportovní tlumiče jsou napojeny na hliníková ramena. Zadní náprava dostala specifickou konstrukci s vinutými pružinami a integrovaným Wattovým přímovodem, který umožňuje kolům volný pohyb ve vertikální rovině při minimálním pohybu v rovině příčné.  
Speciálně vyvinuté pneumatiky BF Goodrich 285/70 R 17 s tuhými bočnicemi měří 838 mm v průměru a 285 mm na šířku. Směs i agresivní terénní dezén umožňují skvělou přilnavost na mokru, blátě, písku i sněhu.
Raptor je vybaven systémem Terrain Management System se šesti jízdními režimy, které přizpůsobí charakteristiku vozu různým provozním scénářům: Normal, Sport, Tráva/Štěrk/Sníh, Bláto/Písek, Kamení a Baja (pro rychlou jízdu v pouštních závodech).
Výkonný motor 2,0 EcoBlue bi-turbo s novou 10stupňovou samočinnou převodovku má vydržet extrémní zatížení. V nižších otáčkách pracují obě turbodmychadla společně. Při vyšších pístových rychlostech pak vládne větší nízkotlaké dmychadlo, které umožňuje motoru dosáhnout maximálního výkonu.
Do výbavy novinky patří např. rozšířená verze elektronického stabilizačního systému s ochranou proti převrácení, stabilizace přívěsu, asistent pro rozjezdy ve svahu, asistent sjíždění svahů nebo adaptace na aktuální zatížení.

 
Publikováno: 30. 10. 2018 | Počet zobrazení: 1340 článek mě zaujal 314
Zaujal Vás tento článek?
Ano