asseco Aimtec murr

Výzvou pro zavedení PDM systému je nedostatek kvalifikovaných techniků

Společnost Výtahy Pardubice, specialista na vše co si moderní činnost v oblasti výtahů žádá, je ryze českou společností založenou v roce 1990. Hlavním cílem firmy je spokojenost zákazníka s moderním a kvalitním českým výrobkem s dlouhou zárukou. Ke splnění tohoto cíle využívá nejmodernější technologie v projekci, ve výrobě komplexních celků a komponentů i při servisu.

 

Svým zákazníkům nabízí komplexní provedení díla tzv. „na klíč“, zahrnující výhodný způsob financování, nadstandardní záruky, odbornou pomoc, školení a kvalitní servis dostupný po celé republice.

Udržet si vysoký standard
Jako většina firem je i naše společnost pod neustálým konkurenčním tlakem. Zákazníci vyžadují krátké dodací termíny a stále vyšší kvalitu dodávaných výrobků a služeb.
Zásadní pro nás byl nedostatek konstrukčních pracovníků, vlastně obecně všech techniků.
Proto jsme ve spolupráci se společností TD-IS provedli v únoru 2017 audit konstrukčně vývojového oddělení.
Překvapivě hlavním zjištěným problémem nebyl ani tak nedostatek lidí jako neefektivní práce s daty, tedy práce stylem „najdu nejbližší podobnou zakázku → zkopíruji ze serveru a uložím pod novým názvem → provádím úpravy“. Způsob práce byl pomalý, neúčinný (velké množství netvořivé práce) a znesnadňoval práci konstruktérům na jednom projektu. Tento proces byl identifikován jako velmi slabé až kritické místo, které bylo nutno řešit. Společnost TD-IS nám nabídla řešení spočívající v implementaci PDM systému pro správu dat Autodesk Vault, který je integrovaný s produkty Autodesk, jako např. Inventor, AutoCAD Mechanical, AutoCAD Electrical…, a vytvoření knihoven opakujících se součástí a sestav. Model bude skládán z cca 85 % z knihovních dílů. Tento návrh nám byl řádně vysvětlen a po zjištění plusů a mínusů (těch bylo minimum) bylo rozhodnuto „jdeme do toho“.


Realizace
Po auditu jsme společnými silami s dodavatelem TD-IS přistoupili k samotné realizaci výše navrženého řešení. Nejprve byla provedena instalace Autodesk Vault Serveru a klientů na jednotlivých stanicích, nastavení projektů aplikace Inventor, vytvoření knihoven, separace modelu výtahu na neměnné části a umístění neměnných částí do knihoven. Samotná technická část proběhla prakticky bez problémů, ale samozřejmě vyvstala otázka stěžejní - kdo naplní vytvořené knihovny díly, bez čehož by nemělo smysl tento projekt vůbec zavádět.
Původně jsme si tuto část chtěli dělat sami, bohužel vytížení našich techniků a hlavně jejich nedostatek nám to nedovoloval. Proto jsme si vytvoření knihoven, na základě námi dodaných podkladů, objednali u společností TD-IS. Práce na knihovnách probíhaly s většími či menšími přestávkami od března 2017. Nyní je do knihoven zadáno prakticky vše potřebné a důležité.

Dobré dílo se podařilo
Implementace probíhala za plného provozu bez výraznějších prodlev, z čehož jsme na začátku projektu měli trochu obavy. Očekávaným problémem byl, jak to často bývá, návyk lidí na nový systém práce, ale nakonec se i to podařilo zvládnout. Veškeré prvotní cíle, jež jsme si dali, byly splněny. Knihovny máme hotové, zaměstnanci jsou řádně vyškoleni, systém Autodesk Vault je úspěšně využíván v praxi. Nový systém je funkční a co je důležité,  pomáhá nám úspěšně a rychle realizovat předvýrobní etapu - vývojovou a konstrukční část, snižuje chybovost a výrazně zlepšil spolupráci mezi vývojově konstrukčními pracovníky. Nyní již dalšího pracovníka konstrukce, kterého sehnat bylo prakticky nemožné, nepotřebujeme, zvládáme vše s původním týmem.

Se společností TD-IS, jako s osvědčeným partnerem, plánujeme zavádění dalších inovací ve vývoji, konstrukci a výrobě našich výtahů.

Ing. David Slavík, Výtahy Pardubice

 
Publikováno: 31. 10. 2018 | Počet zobrazení: 1839 článek mě zaujal 302
Zaujal Vás tento článek?
Ano