asseco Aimtec murr

Unikátní řešení z VŠB-TUO

Ostravští výzkumníci z technické univerzity Vysoké školy báňské vyvinuli zajímavé řešení pro měření tlouštěk ráfků automobilů, který nabídli ke komerčnímu využití.

 
Standardně se tloušťka ráfků měří ručně jen v několika bodech, což znemožňuje odhalení případných nepřesností v jiných místech. Výsledek je navíc silně závislý na schopnostech a preciznosti pracovníka. Občas se vybrané kusy zároveň proměřují na souřadnicovém stroji. Tento způsob je však časově náročný a vyžaduje odbornou obsluhu a speciální pracoviště. Unikátnost nového zařízení, na němž tým Dr. Davida Fojtíka z Katedry automatizační techniky a řízení Fakulty strojní pracoval dva roky, spočívá ve schopnosti měřit tloušťku v celé šíři profilu. Navíc rychle, s vysokou přesností a minimálními nároky na obsluhu.
„Snímání se provádí bezkontaktně dvěma protilehlými dálkoměry, proces trvá necelou minutu, a kromě vložení a vyjmutí polotovaru, je zcela automatický. Naměřený profil ráfku je možné uložit, zpětně vyhodnocovat a analyzovat. Díky zařízení je možné průběžně sledovat kvalitu výroby s vysokou přesností a bezprostředně reagovat na zjištěné odchylky korekcemi parametrů tvářecí linky. Dalšími benefity jsou časová úspora kontroly, zrychlení a maximální zpřesnění procesu měření, odolnost vůči vibracím i změnám provozních teplot a prachu - běžného provozního prostředí tvářecích linek - které jsou pro přesnost měření velmi důležité,“ říká David Fojtík.
 
Publikováno: 1. 1. 2019 | Počet zobrazení: 1292 článek mě zaujal 323
Zaujal Vás tento článek?
Ano