asseco Aimtec murr

Oranžové ERP v novém kabátě

Jen máloco uhání vpřed takovým tempem jako vývoj ve světě informačních technologií a dodavatelé na to samozřejmě musí reagovat. Podnikové informační systémy nejsou výjimkou, proto společnost Asseco Solutions, jeden z hlavních hráčů v tomto segmentu, představila pod názvem edice iNUVIO novou verzi svého stěžejního produktu Helios Orange.

 

Edice iNUVIO je nová generace populárního informačního systému, která je podle výrobce výrazně efektivnější a srozumitelnější než její předchůdce. Jak zdůraznil při představení novinky Jiří Hub, generální ředitel společnosti Asseco Solutions, software, který byl vyvíjen ve spolupráci se zákazníky, obsahuje právě ty prvky, které si uživatelé přejí mít v ERP systému. Důležité akce jsou rychleji dostupné a potřebné informace se zobrazují ve chvíli, kdy je uživatel potřebuje, a to ve vysoce přizpůsobitelné formě, protože každá firma je jiná a má i jiné požadavky. Proto je v rámci edice iNUVIO možné upravovat jak obsahovou, tak vizuální podobu pracovního prostředí podle individuálních potřeb a zvyklostí.

Přehledný přizpůsobitelný systém
Kromě moderního vzhledu a intuitivního ovládání nabízí nová edice například notifikační centrum včetně podpory push notifikací, což znamená, že pokud se děje ve firmě něco důležitého, o čem by měl uživatel vědět, systém ho na to sám upozorní, např. mobilním telefonem.
Velkou výhodou systému je též plně integrované řešení Business Intelligence, které dokáže v datech firmy zjistit klíčové souvislosti pro její úspěch na trhu. Děje se tak pro zvyšování tržeb či pro snižování nákladů, čímž uživatel získá velkou konkurenční výhodu. Další inovace nastaly především oblasti Skladového hospodářství, Obchodu a Finančního controllingu. Důležitou novou funkcionalitou je prediktivní analýza důsledků, díky které je možno do velké míry eliminovat lidský faktor.
Edice obsahuje i užitečné analytické nástroje a možnosti, jako je např. ePortál (nástroj pro publikování libovolných dat ze systému Helios bez nutnosti přístupu do systému) či možnost agregace dat z modulů systému dle různých dimenzí, jako je čas, skupiny, organizace, útvary, zakázky a další. Výsledné analýzy a reporty je možné prezentovat formou přehledů, grafů či kontingenčních tabulek.
V novém systému lze zautomatizovat fakturaci, mj. i díky zjednodušenému párování opakovaných plateb s rozlišením pomocí druhého párovacího znaku (typicky platby od dodavatelů energií, telekomunikačních služeb apod.). Je umožněno i načítání účetních dat pomocí naskenovaného QR kódu a tisk QR kódu. K dokladům lze přednastavit účty, sazbu DPH nebo třeba daňové klíče pro faktury.
Optimalizace zálohových faktur rozšiřuje možnosti při zpracování a kontrolách těchto faktur v testovacím režimu (tj. před vyexportováním pro odeslání přes datovou schránku). K dispozici je i elektronické podání na Daňový portál MF ČR, takže hlášení lze nejdříve zkontrolovat na EPO a až po kontrole případných chyb se soubor vygeneruje a uloží v xml. Systém nabízí i podklady pro přiznání k dani z příjmů právnických osob.
Analytické nástroje a možnosti zahrnují např. vizualizaci zásob ve stromové struktuře (snadno modifikovatelné metodou drag and drop), kdy grafická a logická kategorizace skladových položek a výběr ze skladových karet prostřednictvím sortimentního stromu umožňují intuitivní vyhledávání (včetně možnosti začlenit položku do více kategorií), novinkou je historie FIFO fronty. Podstatnou funkcí je i transparentní vizualizace struktury a hodnoty marže, obchodní přirážky a zisku, a rozšíření nástrojů cenotvorby a slev (používaných dříve jen na výstupních dokladech)  i na vstupní doklady s možností zvolit druh cenotvorby na řadě nabídek.
CRM řešení pro řízení vztahů se zákazníky obsahuje řízení obchodních případů, nabídko-poptávkové řízení, správu obchodních partnerů a konkrétní funkcionality spojené s tímto tématem. K silným stránkám v nové edici patří personalistika. Konkrétně jde o nástroje k přípravě nástupů do pracovního poměru, výrazně rozšířené možnosti hromadných změn pro mzdové údaje, paušály a srážky nebo změny mzdových údajů s budoucí platností (s časovým předstihem). Program umožňuje možnost zobrazení výplatního lístku přímo v editoru výpočtu mzdy, sledovat historii zdravotního pojištění za zaměstnance a výrazně snadnější identifikaci změn položek povinných pro oznámení na správu sociálního pojištění.

Výroba pod kontrolou
Významné inovace se týkají i oblasti výroby. V rámci změnového řízení v TPV je možné kombinovat dílce se zapnutým změnovým řízením a dílce bez změnového řízení. Vlastnost pro změnování dílců je možné nastavit na kartě vyráběného dílce a je možné ji průběžně měnit. Na skupinách karet je umožněno přednastavit výrobní parametry pro nové položky do přehledu vyráběných dílců, nakupovaných materiálů, nářadí či vedlejších produktů. Při zadávání cen kooperací bude možné definovat nákupní ceny v libovolné měně, a v ní se budou následně generovat kooperační objednávky i návazná evidence. Ve výrobě jsou nově dostupné dokumenty z materiálů či polotovarů, na úrovni výrobních příkazů je možné zobrazit dokumenty z výroby i ostatních agend (např. reklamace, objednávky, apod.).
Vývojáři zapracovali i na rozšíření kapacitního plánování, což přineslo četná vylepšení a rozšíření, např. priority ve výrobním příkaze (VP), změna alternativy při změně stroje, aktualizace VP dle změny času na operacích, možnost volby způsobu plánování materiálu apod. API rozhraní nabízí univerzální řešení pro zápis a čtení vybraných dat při propojení s produkty třetích stran (e-shopy, pokladní či fakturační systémy apod.).

/hj/

 
Publikováno: 1. 1. 2019 | Počet zobrazení: 1578 článek mě zaujal 354
Zaujal Vás tento článek?
Ano